PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Skandalku Isteri Orang

Hai pembaca blog pendamba mawar, anda pernah difitnah?dituduh? walaupun anda tidak melakukan kesalahan tersebut? Pendamba nak cerita pengalaman pendamba pada tahun 2010, sewaktu pendamba menjalani Latihan Industri di sebuah firma kerajaan. Pendamba akan ringkaskan cerita ini.


Ni la tomahan terbesar yang pendamba pernah dapat selama pendamba hidup kat muka bumi ni, atas tuduhan pendamba ada skandal dengan isteri orang. Isteri orang tu jika anak dara,awek awek tu takde la sangat ni tuduhan isteri orang. Hinggakan pendamba diberi cuti dua atas kes ni. Tuduhan orang lain pendamba yang terpaksa tanggung. duggan sebagai pelajar latihan industri.


Perempuan tersebut berusia 23 tahun pada masa itu, dan pendamba 21 tahun. Pendamba diletakkan bersebelahan meja kakak tu, jadi segala masalah pendamba akan rujuk kepada kakak tu. Untuk pengetahuan anda pendamba diletakkan di bawah jabatan pentadbiran dan kewangan. Dan pekerja lelaki yang berada untuk jabatan tersebut hanya 3 orang keseluruhan untuk jabatan itu adalah 35orang. Anda boleh banyangkan tak perempuan ramai daripada lelaki.itu tak termasuk pelajar praktikal pendamba seorang lelaki dan lagi 5 orang adalah perempuan.






Kes ni berpunca daripada pemerhatian orang agaknya kerana pendamba ditugaskan untuk menjaga keseluruhan komputer di situ, sebarang masalah berkaitan komputer akan diadukan kepada pendamba.Tapi yang basic je la. pada suatu hari, waktu makan tengahari tinggal pendamba dan kakak tu je, yang lain keluar makan ada sesetengahnya berada di pantri. pendamba macam biasa lepak di meja kemudian kakak tu panggil pendamba untuk cek ayat yang ditaip takut ada typo. peristiwa yang berlaku hanya macam tu. 


Petang tu pukul 3 petang pendamba dipanggil masuk bilik Pegawai eksekutif Pentadbiran, ada orang adukan tindakan tak senonoh pendamba dengan akak tu?terdiam pendamba. tak mampu nak jawab apa apa sebab pendamba sedar pendamba hanya pelajar praktikal jika pendamba lawan nanti akan memberi kesan buruk untuk report pendamba.


Kemudian pendamba dibawa berjumpa Yang Dipertua Majlis firma pendamba, pendamba dimaki . Merah padam jugak la muka pendamba kena marah tapi pendamba diam sebab pendamba tahu pendamba tak salah. serta merta pendamba diberi cuti dua hari. 




selepas cuti tu, bos datang mintak maaf atas tindakan beliau, pendamba diam je. Dia mendapat maklumat yang tak sahih, hanya melalui panggilan talefon. Sampai sekarang pendamba masih tak tahu sapa yang adukan perkaran yang tak betul tu. Akak tu pun minta maaf tapi pendamba tahu bukan salah dia. 


Nasihat pendamba ,anda berhati hati la dengan orang di persekitaran anda, mungkin baik hanya pada luaran tapi hati siapa yang tahu. betul tak?Pengalaman ni buat pendamba fobia untuk jejak kan kaki ke firma kerajaan. sekian
THANKS FOR READING ♥ COMMENT

19 bicara cinta:

..cik gugu.. said...

kurang ajor betol.. lau gugu,cri cpe yg fitnah tu. saman malu. puas aty~

N U R A L Y N said...

la..sian betul..buat baek pown kene fitnah juga..sabo jela..

pinky_liscious said...

betol..sekarang ni kite takleh nak terlalu pecayakan org..silap2 kalau kita terlalu percayakan org,bila org tu wat taik kat kita,kita gak yg merana.. sedangkan kawan pun leh stab back ni kan org sekeliling... harus la sentiasa BEWARE...btw tumpang simpati ats kejadian yg pernah pndamba lalui difitnah sebegitu..ngan isteri org lak tu... haishhhh! kalau anak dara ade ampunnya la gak eh??;p

reenapple said...

kita tak tahu siap kawan siapa lawan... pergh...kalao kita daa menjawab... defend diri.. haha

fierul said...

minta2 la saya dijauhkan dari tuduhan y mcm tuh . haish tkut betul :)

norfatihah said...

huhuhu,..sedihnya baca cter pendamba...

PinKy MoMMa said...

fitnah tu besar ooo dosanyer..nape la nak sebarkan perkara yang tak pasti!

jaga hal sendiri lebih indah kot..

Nurul Mazni said...

ish.. sampai macam tu.. takkan dengan isteri orang pun masih ade yg cemburu? msti akak tu cantik kan.. biasalah..dugaan masa praktikal.. sy pun penah kene.. sampai rase tak mo pergi keje dah.. tak der mood jer..

Ezad Skytech said...

tak pasal2 pendamba kena tuduh macam tu...sape la dengki tu agaknya ye..

♥ norlida ramli ♥ said...

lah hai..kesiannya pendamba..
x baik la sape yg dok suka fitnah tu.mmg dh xde keje sgt kot..huhu..

skrg ni mmg slalu kna hati2..org kata rambut sma hitam tp hati lain2...

ieyza afieyna said...

pun ade ?

sabar ye..mesti ade yg dengki la tu..

El-Janna said...

la.. kesiannye... kalau aku mesti dah down gile.. masih ingat lagi.. ? haish mimpi ngeri kan

Ana Farhana said...

jgn skandal2,tak baekkk..

Noraien said...

kesian pendamba.ermmm,tue lah kan.kadang2 org nie luaran jee nmpak baik tp dalaman cam hape jeee lagi2 ble dh keje niee..

mintak dijauhkan laa dari semua nieee.

RinsyaRyc said...

hati2.. hehe

Mawar Biru said...

Orang tu yg pandai fitnah orang , nanti dia on kena pandailah waktu didepan allah nanti.. >_<

Cik Kasih said...

lorh..smpai hati buat cmtu an?mencik la mcm ni :(

Kathy Tuah said...

sy pun penah praktikal dgn government, tp alhamdulillah xde pe yg berlaku..pe2 pun sy tumpang simpati atas apa yg berlaku pada pendamba..nnti akan dpt balasan jugak org tu..

Edy Fee said...

ayoo.sundal giler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD