PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Asmara yang membara

Sedang leka aku membelek buku Mutiara Perkahwinan sambil mulut ku mengalunkan bait bait lagu,


Biar ku tanam cinta di hati,
cinta keramat mekar sejati,
cinta mulia setia menanti,
cinta suci dibawa ke mati,

andainya aku akan bertemu,
tiada yang lain hanya dirimu,
segar dimata dihati tak jemu,
seringku puja kusebut namamu.


Tiba tiba pintu bilikku diketuk seseorang , lantas dihulurkan sekeping sampul, bermarna merah. Seperti kita semua tahu jika sebuah surat dalam percintaan surat bermarna merah akan membawa arti " Asmara yang membara" tapi ini sampul surat, fikiranku ketika itu membawa maksud yang sama juga. Hati tertanya tanya siapakah penghantar surat ini terhadapku.
Aku tercari cari siapa gerangan menghatar surat ini kepada ku, adakah kata cinta yang menjadi isi sampul merah tersebut. Hati semakin tak keruan, fikiranku tertanya tanya. dengan berhati hati aku membuka sampul tersebut. Tulisan pada sampul surat seperti ku kenali. Tapi hatiku masih bertanya benarkah 'dia'? .Ternyata benar, sangkaan ku tepat menuju kepada pemilik surat tersebut. Ku amati pemberiannya, bentuk hati bisik ku. aku tersenyum sendiri melihat pemberian nya. oh ya, ku lampirkan gambar sebagai bukti bahawa kataku bukan kata kosong.
Ku cuba menyelak sampul tersebut, kot kot ada coretan buatku tapi takde,mungkin tercicir kot.hahaha..Terima kasih untuk pemberian ini , Saya sangat hargainya. Inilah hadiah pertama untuk hari jadi PM yang bakal tiba.. terima kasih. oh ya. anda mungkin tertanya tanya siapa pemberian siapa? Terima kasih lagi sekali.
My Dear FY
Ps: Mungkin ada yang terima hadiah yang sama. tapi pedulik apa. dia hantar kat PM. mekasih dear. ha klik link atas ni kalau nak gi blog dia.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

6 bicara cinta:

John Terro said...

puisinya bagus

..cik gugu.. said...

wahhh untunglah dpt hadiah~~

Norlida Ramli said...

nak jugak.hahhahaa

tieka said...

wahhh...berpuisi..

Cik Kasih said...

cewah..huhu

ascil.punye.lah said...

amboiii kemain suka lagi.berbunga ayat.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD