PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Berhenti Dari Blogging

Hai pembaca semua, apa da jadi ngan pendamba?nak berhenti blogging? yup ini keputusan pendamba, Pendamba akan stop blogging, tak larat nak jadi pengemis meminta simpati orang untuk melawat blog yang tak seberapa ni. Mungkin pendamba ni serba kekurangan tapi pendamba masih tahu bagaimana nak menolong orang lain. Tahu hormat orang lain.




Pendamba jadi down dengan semua ni, kecewa dengan semua ni, apa maknanya follower beribu kan? betul cakap otai otai blogger yang pendamba kenal dulu, buat blog tak perlu kejar follower kelak kau akan menyesal. ya pendamba menyesal. Pendamba jadi gila traffik, walaupun follower blog pendamba datang sendiri tapi pendamba terlalu fokus pada traffik. silap diri pendamba.


Jadi pendamba nekad untuk buat keputusan ini. pendamba akan stop blogging mengenai blog, pendamba akan fokus pada apa yang pendamba nak kongsikan. apa yang pendamba rasa pendamba nak cerita dekat anda semua, ya setiap tutur kata dari pendamba nampak tersusun bukan kerana pendamba sengaja buat cam tu , tapi pendamba memang diajar bergitu.
Selamat tinggal dunia blog pendamba mawar yang lama, pendamba gembira lihat ada blogger yang setia datang blog pendamba setia hari komen entri pendamba, dan pendamba paling tak suka silent reader sebab pendamba tak dapat nak balas budi mereka. Pendamba tak tahu sama ada blog pendamba ni ada silent reader atau tak, tapi pendamba ucapkan terima kasih pada semua yang datang blog pendamba selama ni.


Pendamba berkongsi agar dapat beri pengajaran pada semua, pendamba suka melihat teman teman pendamba gembira walaupun pendamba sedih, pendamba utamakan kesihatan teman pendamba walaupun pendamba sendiri yang sakit, pendamba mampu bagi semangat buat kawan kawan pendamba walaupun pendamba sendiri yang hilang semangat.
Mama pendamba pernah pesan utamakan kawan, jangan amik kesempatan atas orang lain, ya pendamba utamakan itu, pendamba pegang kata kata ma, hargai orang disekeliling , jaga orang yang kita kenal baik baik. bukan menambah beban mereka. Selama 6bulan blog pendamba wujud pendamba mintak maaf buat semua pengunjung jika ada tutur kata atau ayat pendamba mengguris hati mana mana pihak. 


Jika sebelum ni pendamba ada buat entri berkaitan luahan hati, itu semua ayat yang telah ditapis. Demi menjaga bacaaan anda pendamba buang ego pendamba, pendamba ketepikan perasaan pendamba, sebab pendamba hanya mahukan kepuasan dari anda, pendamba harapa dapat tolong anda. Sebab pendamba sedih tengok blog yang mempunyai follower beratus malahan beribu tapi untuk satu entri komen yang dia dapat 2,3,5 sangat rendah .


Sebab ini lah pendamba ambil masa 4bulan sebelum pendamba letak shoutbox di blog pendamba, pendamba memang seorang yang utamakan respon, mungkin pengaruh daripada aliran pengurusan perniagaan yang pendamba belajar dulu, Reaksi pengunjung menjadi sesaran utama dalam pengeluaran produk. dek kerana itu pendamba seorang yang utamakan komen bukan nya follower. Satu komen mampu buat pendmaba senyum dan pendamba akan baca 2 hingga 3 kali komen anda. Itulah cara pendamba. Tapi kepuasan setiap insan adalah infiniti, bergitu jua pendamba, pendamba tak pernah puas dengan komen yang pendamba perolehi, walaupun pendamba sedar blog orang lain untuk mendapatkan satu komen sangat susah.


Dan buat anon yang tak dapat komen entri pendamba , maafkan pendamba. Pendamba tak suka orang macam tu, kenapa nak sembunyi? kenapa nak takut tunjukkan diri anda. Jika anda benar tunjukkan diri anda. Ya orang yang seringkali berlainan pendapat dengan kita itulah kawan yang terbaik. percaya la. tak perlu anda nak rahsiakan identiti anda. tunjukkan lah diri anda. Yakin ,jika anda berda di pihak yang betul. 


Selepas ini pendamba akan buat entri yang pendamba rasakan sesuai pendamba kongsikan dengan anda semua. Mungkin pendamba akan mula sertai balik contest contest ataupun give away yang dianjurkan blogger lain. ' no more aiming for traffic' hanya mencari kepuasan dalam blogging. Dan pendamba berharapa masih ada yang sudi membaca entri pendamba.
THANKS FOR READING ♥ COMMENT

19 bicara cinta:

Ku Azhar said...

huhu dh la ku ske jd silent reader pendamba T_T

Miss SheiLa said...

huk3.tekezut ngah tajuk entri.heheh~

Syahirah Rasdi said...

hurrmm.kalau rasa ni yg terbaik,teruskan..;)

RinsyaRyc said...

--->aku sayang loyal reader.. orang yang komen selalu, aku lawat selalu..

tapi aku jarang follow orang kecuali penulis novel or e novel.
-aku belom follow ko, aku ngaku. tapi aku loyal reader ko kan? hehe..

jangan lama2 berhenti blogging.. karng hilang loyal reader aku yang sorang tu.. huhu

EYQASARA said...

eyqa masih sudi membacanye pendamba.. :)

I do I need Iman said...

wat terkejut jee;) pdmba masih ada yg setiala. dnt worry ;)

be strong.

Just Mini Love said...

rasa sedih pulak baca entry pendamba yg ni..

pendamba jgn berhenti k,, teruskn berblogging.. ieyza akan jadi reader yg paling setia kat blog ni.. hee ;)

Maira Quee said...

maira lagi suke jadi silent reader je skrg nie..

Unknown said...

ingatkan betul abe nak berenti doh....huh tanjat boboi....

nuruhuda_329 said...

awak tak suke saya ae? sy silent reader sob3 =P

Ezad Skytech said...

tajuk entri je boleh buat blogger yang datang blog ni gugur jantung bila pendamba cakap nak berhenti blogging...relaks ye...blogging ni biar cool je..ok :D

shamyheart said...

Entri pendamba ok je. Baru berbulan blogging tapi dah ada semua ni.

Terasa bila awak cakap follower beribu tapi pengomennya sikit. Sebenarnya tak kisah sangat tentang komen ada sikit. Yang penting kepuasan dapat publish entry. Haha~

Lagipun yang datang blog saya tu entah sape2 yg saya tak kenal dan 90% saya tak pernah berkunjung ke blog diorang. Diorang just follow dan diam. Diorang nak follower jer.

Teruskan berblog dengan cara tersendiri. Jangan disebabkan desakan atau tekanan, nanti feel untuk berblog tu hilang. Happy blogging ya.

P/s: Psl shoutbox tu, dari dulu lagi, mula2 kenal Pendamba jadi macam tu, akan keluar satu page tab baru. tak tegur sebab ingatkan Pendamba nak fix it. =)

reenapple said...

lol..ingatkan nak berhenti terus ke??
bagusla daa sedar.. hehe *gurau je*
be urself in blogging.. chill.. =)

Anonymous said...

:) . speechless. tapi apa pun
ingat, saya sokong sentiasa.
sory lama tak jenguk blog,harini baru dapat on lame sikit.
bukak-2 tengok ade entry pasal ni
jangan cakap macam tu
even komen tak beribu follower beribu
you have your loyal reader
setia baca entry-2 yang sweet macam ni
even sometimes meluah perasaan, ada sedikit marah
dorang tetap baca and komen.

Anonymous said...

era sudi bace entry pedamba dan sudi ringankan tangan era tuk tinggalkkan komen.. (ikhlas tau! ) la la la~

Rosalia said...

go PM go:) jgn putus asa. Sy jg suka org komen bkn kejar follower. kalau org baca baru rse usaha kita cari idea tak sia2 kan? jgn risau k sy ttp sudi membaca PM nye entry.

Unknown said...

teruskanlah berblog sbb blog awk sy visit hari-hari

Ahmad Syarif said...

kalu kita slalu bagi komen positif,
orang takkan teragak2 nak komen blog kita jugak walaupun skali..

:)

Falling . said...

saya blog utk ske2 je.. x komen xpe.. ahahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD