PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Rindu Cinta Padamu

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak, bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka, bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merasa rindu dan cemburu


Waw! Rindu nya pada awak! ok apa sebenarnya rindu ni ea?

Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu




Pendamba petik bait dari lagu Hijjaz, rindu itu anugerah dari Allah tapi kita seringkali menyalahgunakan nya. Walaupun Rindu ini anugerah tapi apa yang sering kita rasa bila kita sedang rindu pada seseorang? Tersiksa bukan? terutamanya bila seseorang yang kita rindui itu tiada di sisi kita.


Bila ada sayang mesti ada benci, bila ada kemesraan mesti ada pertelingkahan


Betul atau tidak mengenai bicara diatas? semasa perkenalan kita menjadi sahabat, kita sangat selesa tanpa masalah tanpa perselisihan faham. kita rasa kita boleh menjadi pasangan yang sempurna. Tapi bila satu hubungan cinta mula terjalin. Ini kebanyakkan yang terjadi. Jangan dinafikan bicara pendamba kerana ini perkara benar. Kenapa terjadinya perkara seperti ini? adakah daripada KERINDUAN juga?


Bila berbicara mengenai cinta, Kenapa seringkali dikaitkan dengan hati? pendamba juga menjadi bingung kenapa bila cinta seringkali dikaitkan dengan hati. Ada apa cinta dengan hati? Cinta hadir di hati ,benar tapi kenapa ia mampu terpahat di hati? sebenarnya cinta adalah akal fikiran kita. Akal yang mengarahkan cinta berada di hati. Sebab tu bila kita gagal dalam bercinta hati yang sering terluka kerana kita leka untuk mengawal dengan akal kita mengenai sesuatu yang kita pahatkan dihati .


Siapa tak pernah rindu? atau tak tahu macam mana nak rindu?meh la ajarkan pendamba caranya. Pendamba malu untuk menyatakan rindu kerana pendamba sedar siapa diri pendamba. Tapi pendamba selitkan kerinduan pendamba dalam gurauan agar dia dapat menerima secara perlahan lahan rindu yang tersembunyi di dasar hati.


Ok la pendamba sebenarnya tak pandai dalam soal cinta tapi pendamba minat untuk berbicara soal cinta.haha. amacam?pengakuan ikhlas tak.haha..dan pendamba mintak maaf buat seseorang kerana pendamba buat dia sedih.




Tengok! pendamba buat seseorang sedih, awek plak tu.Bersalah pulak rasa diri ini.kihkih.. ada lagi ke sesiapa yang sedih , kecik hati ke, frust ke cam buah hati(#bila masa plak jadi buah hati?) pendamba ni? hehe.. meh ngaku cepat.


maafkan jika entri pendamba tiada kualiti, pendamba hanya berminat untuk berkongsi apa yang pendamba nak kongsikan dengan anda..sekian.


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

Idzanfashila said...

sy rindu..
rindu.. nk balik umah. :'(

p/s: ha, ada dah entry baru, need pendamba utk komen.

RinsyaRyc said...

hahaha.. lawak dowww.. nama akupon rin jugak.. bukan rindu la tapi rinsya.. mihehehe..

http://bulatmata.blogspot.com/

kim heeruul said...

gua rindu someone..

nurul diana said...

ehem ehem , hehehe

syazwiena khan said...

aik ? scandal blgger ek ?

reenapple said...

hati dan perasaan susah nak dikawal kalao akal tak dijaga..=)

P/s-amboi.. daa pandai no... =D

Cik Kasih said...

pndamba kongsi la pape pon..kasih akn sntiasa mmbaca n mghayatinya..hihi

widiea azira said...

haish..jeles la mcm ni..sy pn rydu,PM x pedulik pom..adeh!

Ku Azhar said...

hehehe...aiyoookkk

rozeeta rashid said...

bila ada sayang mesti ada benci, bila ada kemesraan mesti ada pertelingkahan.

nak tambah sikit ayat kat atas. bila ada pertemuan mesti ada perpisahan. *ayat frust* haha

fithriyani said...

haa aiyokkk majuk sudah buah ati tu

era kecik said...

he he he,, merajuk lah tue..
era singgah sini :)

ieyza afieyna said...

haha.. ade2 je pendamba nie..

pendamba rindu ieyza eh, hilang arini..huhu

Cik Asma BLuppy said...

sy rindu mak, ayah n kucing.............waaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD