PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Pengharapan

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall.

Bahagianya hidup bila kita jatuh cinta kan? dan lebih bahagia jika insan yang kita cintai menerima cinta kita.Tapi bagaimana sebaliknya? Kita mempunya perasaan dan kita meletakkan pengharapan yang tinggi untuk cinta itu tiba tiba kita tak berjaya memiliki cinta tersebut
Kecewa dan terus kecewa, hilang arah. Pengharapan yang tidak kesampaian akan memberikan impak negatif kepada diri kita. bukan sahaja dalam soal cinta bahkan soal kerja, keinginan dan sebagainya juga mampu memberika kesan yang mendalam kepada kita jika pengharapan yang terlalu tinggi tidak berdaya untuk kita capai.

Pendamba percaya setiap dari kita pernah mengenal erti gagal, bersyukurlah jika anda pernah merasai erti kegagalan kerana ini yang akan menjadi landasan anda untuk terus berjaya. Jangan ulangi kesilapan kita di masa lalu , mulakan rancangan baru, tetapkan langkah kerja yang sistematik insyallah anda akan mencapai apa yang anda hajati.

Keberhasilan Tidak Diukur Dengan Apa Yang Telah Anda Raih, Namun Kegagalan Yang Telah Anda Hadapi, Dan Keberanian Membuat Anda Tetap Berjuang Melawan Rintangan Yang Bertubi-Tubi” (Orison Swett Marden)
Dalam soal cinta sesama insan, tak perlu la anda letakkan pengharapan yang terlalu tinggi, kerana sekuat mana pengharapan anda, selagi dia bukan jodoh anda, terima lah seadanya. Mungkin kita telah bercinta bertahun tahun lamanya, tapi sampai masanya kekasih kita menjadi milik insan lain. sangat perit bukan untuk menerima hakikat ini. Tapi inilah kehidupan, apa yang kita impikan tak semua kita miliki.
Percayalah Pada Keajaiban Tapi Jangan Tergantung Padanya” (H. Jackson Brown, Jr)
Mungkin akan ada keajaiban , walaupun kita rasa sangat tak selesa dengan seseorang tetapi lama kelamaan kita mula mesra dengan mereka, ini adalah salah satu keajaiban. Tapi jangan kita terlalu meletakkan pengharapan untuk mendapatkan hasil yang positif, harus diingat, citarasa setiap insan adalah berbeza.


Pendamba juga seringkali meletakkan pengharapan yang terlalu tinggi untuk perasaan dan keinginan, sebab tu pendamba seringkali kecewa, tapi itu tak bermakna kegagalan untuk selama lamanya. Pendamba seringkali menganggap pengharapa itu sebagai pendorong untuk terus berjaya. Percaya pada kebolehan diri. walaupun kita serba kekurangan, tapi jangan lupa bahawa kita juga ada kelebihan.

Akhir kata dari pendamba, pengharapan adalah berbeza dari cara pemikiran setiap orang , jika anda positif ya anda mampu,jika anda negatif. bersedialah untuk menerima kesan yang mendalam. Percayakan diri sendiri.sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

nurul diana said...

huhu ,sye sndiri tkut ltak hrapn tinggi sngt

cik mate sepet said...

love is just more than word =)

♥ norlida ramli ♥ said...

taknak letak harapan yg tinggi ..nnt kalau kecewa sakit dia lebih parah :(

RinsyaRyc said...

--->tak pernah letak harapan tinggi.. hehe

reenapple said...

saya daa give up dengan orang yang saya suka.. =)

Idzanfashila said...

admire dr jauh sda. kn?

btw, sekarang memang musim entry cinta-cinta eh? :D

Kathy Tuah said...

sy pun kdg2 letak pengharapan yang tggi pada sesuatu..haish~

niesa said...

don't give false hope to someone u loved

I do I need Iman said...

berharap.
tapi tak semestinya tercapai ;)

sha my heart said...

Saya dah kecewa ni. Hahaha~

Usaha itu perlu. Never give up.


P/s: nak masuk kan dalam bloglist awak, boleh? Haha~

Rosalia said...

hurm. suka ayt yg first kt quote tu. dlu sy pn slalu terluka kecewa walaupun dh berkorbn utk yg terbek. tp mgkn ye kita hnye mampu berhrp walaupn semuanya kt tgn Allah. Atleast sy bljr sesuatu iaitu sabar dan lebih kuat :)

Cik Kasih said...

percaya padaku..ku kan mnjagamu hingga akhir waktu mnjemputku..huhu

ieyza afieyna said...

diriku juga masih berharap,,
terus berharap ..

anamizu said...

AKU BERHENTI MENGHARAP..
DAN MENUNGGU MASA GELAP..
SAMPAI NANTI SUATU SAAT..
TAK ADA CINTA KU DATANG..


err cik ana merepek :P




luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD