PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Penipuan dalam video perempuan dilanggar

Hai pembaca blog PM, pernah tengok video dibawah? jom la tengok lagi sekali. Video ni da lama tersebar da ramai yang buatentri pasal gurauan membawa maut ni. Tapi tadi masa PM tengok balik video ni kat blog Nora Auliyya PM rasa macam ada sesuatu yang tak kena dengan video tu. Jom kita tengok sekali lagi.


Bagi pendamba ni semua satu lakonan yang dibuat, kalau berdasarkan kualiti video yang dihasilkan ternyata kamera yang digunakan berada pada sudut yang senang untuk dilihat. Dalam lakonan ni perempuan ni sengaja di suruh beraksi dalam keadaan sedang menggunakan talefon, supaya dia leka mengenai kedudukan kamera.

Bila kita lihat sudut kamera tersebut, PM yakin tangan dan badan pemegang kamera tu jelas kelihatan,mustahil perempuan tu tak nampak kalau perkara ini betul betul berlaku, kerana jarak diantara pintu dan tempat dia meletakkan beg plastik juga agak jauh. masa juga memaikan peranan penting kalau perasaan perempuan tu berada pada minit.1.00. semasa keluar dari pintu dan 7saat dari pintu untuk terus menuju ke jalan raya, ini semua sedangkan watak yang memegang kamera perlukan 8 saat untuk turun dari tangga sahaja.  

Jika diamati kedudukan perempuan ketika dilanggar adalah membelakangi kereta.seharusnya permpuan tu hanya berada betul betul di bawah kereta, sedangkan pada scene terakhir perempuan tersebut berada di bawah bahagian tepi kereta. Dan salah satu kemungkinan lagi dalam keadaan perlanggaran seperti itu ,badan perempuan tu akan tercampak sikit dari kereta kerana pemandu kereta telah menekan brek kerata beliau. mustahil perempuan tu boleh melepasi tayar depan kereta tersebut. 

Dan yang terakhir PM dapat perhatikan adalah 'mayat' perempuan tersebut, kalau betul scene tu menujukkan perempuan tu mati digilis tayar kereta, kenapa tiada kesan pun kat badan perempuan tu. ternyata video ni telah diedit unutk tujuan pengiklanan sahaja. 

Jadi sebelum kita share sesuatu video , baik kita perhatikan kesahihan video tersebut ya, mungkin video ni untuk menyedarkan tentang bahaya gurauan melampau, tapi bila kita share apa yang kita bagitahu seolah olah ini benar benar berlaku. sekian dari PM



THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

Falling . said...

owhhh.. pm da bule jd pengkritik lah ;p

Unknown said...

makanye jgn suka sebar2kan sgt bnda yg kte xtau kesahihannye

noraauliyya said...

errr thanks PM.

The day we meet said...

wah..terbaik lah leh huraikan dr video..

tajam gak mata pm ni..sy tgk mcm real je..huhuhuhu!!

noraauliyya said...

grrr ta leh jadi nih *sambilhentakhentakkaki* sobsob :-(

PM niw mana Auliyya tahu , tu entry lame , PM tegur la kat komen tuh.. isk3 ceday , nanti mesti orang xnk masuk blog Auliyya dah ..

Dhofwatul' Aisy said...

xleh nk tgk.. line lmbt.. huhuu... tp... hmmmm.. boleh jd FBI dh neh?? cam pyiasat dh.. hehehee...

feyza said...

ouhhhh..hahaaa

monologmalamhari said...

hehe tak pernah tgk pon ... hehe

Nizam Ijam said...

ooo...ingatkan mati tol2 :)

Unknown said...

penah tgk video ni tp sbnrnya ada massage yg nk dsmpaikan...

Just Mini Love said...

sejak bile jadi penyelidik video nie ? hee


erm, itu x pasti la kan..
hnya dorg je yg tau...

kim heeruul said...

dulu gua pernah buat entry nie..

RinsyaRyc said...

biasalahtu.. kes video An**r Ib*** belum habis lagi.. hehe

Sayidah Nafisah Ruslan said...

pergh! boleh berganding dengan detektif conan ni :)

miss no right said...

ouh. aku ingat kan real =..=

En. Muncit said...

ade komen ko yg btul . tapi bile kite tgk btol2 secara slow motion . mmbr perempuan tu akan berada dlm kedudukan mcm tu cuma kalau btol2 la die kene lenyek . mesti kereta tu terangkat sikit . tapi ni steady je..huhu..

nway ! nice =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD