PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Malu ya kenapa pakai cam tu

hai pembaca blog pendamba mawar, kali ni PM nak bercakap mengenai gaya pemakaian gadis sekarang, kenapa isu ini timbul, isu ni timbul selepas berlaku peristiwa di sebuah kedai makan ,di mana pelayan nya yang berusia 20  tahun menggayakan fesyen ini, sekaligus menjadi tatapan remaja lelaki yang berada di sekeliling. oh PM keluar ngan famili je masa tu.


PM tak salahkan anda yang suka sangat berfesyen tapi tengok la tempat. Cantik bentuk badan anda, kenapa nak dedah sana sini? simpan je untuk suami anda. tak berbaloi kot famili letak hantaran tinggi tinggi tapi anak diorang duk dedah tubuh kat sana sini sebelum ni. dua gaya pemakaian yang akan PM terangkan secara ringkas. terlebih dahulu PM mintak maaf buat semua kekasih PM,kalau boleh jangan la macam ni ok. tak cantik pun,menambahkan bahaya pada diri anda je.


Sedari kecil, anda ditatang oleh ibu bapa anda, dipakai pakaian yang cantik,diselimuti pada waktu malam, dibelai oleh mereka. segala ancaman cuba dijauhkan. tapi itu bila anda kecil. bila anda mula meningkat usia, mengenal dunia remaja, anda memilih gaya hidup anda, pakaian anda tidak lagi melindungi anda dari bahaya yang menimpa, kenapa anda tidak memilih untuk menjadi seperti bayi? dari segi pemakaian PM tidaklah maksudkan ala kartun, tapi pilih lah pakaian yang sesuai jangan ketat ketat. jom kita berbicara.
Baju Ketat dan berleher luas.
Ni salah satu gaya pemakaian sekarang, PM fokuskan pada baju ya, lihat kawasan dada tu terbuka luas, Jadi pandangan anda ,sesuai ke anda nak pakai untuk keluar berjalan? Memang la cantik bagi anda dapat tunjuk alur dada yang putih tu, tapi tak senonoh ok, tak percaya cuba pakai baju cam ni, dan anda tunduk. anda akan faham kenapa PM cakap tak senonoh.
Seluar Jeans ketat
Ni pun da menjadi budaya, jeans ketat. PM tak fokus pada 'legging' kerana sememangnya kita tahu legging ni merupakan pakaian dalam. kalau awak pakai untuk bersiar siar sama la seperti anda tidak memakai seluar. Jeans ketat ni menjadi fenomena terkini remaja perempuan dan lelaki. banyak keburukkan je pakai jeans ketat ni. selesa ke jeans ketat cam gambar tu?


Untuk lelaki, jeans ketat akan mempengaruhi kesihatan pada alat sulit, dan menjejaskan penghasilan sperma. Jadi beringatlah. dan untuk perempuan, jeans ketat akan adalah penyebab utama masalah pada alat sulit. Kerana jeans ketat akan mengurangkan pengaliran udara ke bahagian alat sulit. dan akan meningkatkan tahap kelembapan di sekitar kemaluan anda. sekaligus ini membantu kuman untuk berumah pada kawasan alat sulit anda. Jadi berhati hati la.


Maafkan PM untuk perkongsian ini, segala kekurangan dari PM sendiri. sekadar teguran dari seorang kawan.Anggaplah sebagai teguran seorang abang kepada adik perempuannya.sekian
THANKS FOR READING ♥ COMMENT

25 bicara cinta:

aqmal.ar said...

setuju sgt....

ayuna ayuni.. said...

bukan lelaki je yang sakit mata bila pompuan pakai cam gitu.

ada jugak segelintir pompuan yang tak suka jugak tgk jenis sendiri pakai cam tu.

dia dedah maknanye dia offer la. so, xdak hal kot sesape yang nak pegang...

eh, tetibe pulak aku memarah malam ni. hahahah

ZaTy zUlAiKhA said...

perghh! PM punya entry mmg terbaik baq hiang !aha .. biaq pakat sedaq sikit ..

Miscellaneous Smiles said...

=) cool entry..~~

Cik Kasih said...

baik abg! adik dgr nih..^^

anamizu said...

betul tu PM..kdg2 saje je nk tnjuk.
sbb tu deme pakai gitu :P




*makin kiut miut je
blog PM ni la..hehe



luv,
cik ana

Azuree said...

betul tu betul :)
sakit jiwa tengok

Ana Farhana said...

huuuu,tak mo tak mo tak mo..

skit mato den..

..cik gugu.. said...

baik bro.. t gugu x pkai dah baju cm tu.. hek hek hek~

Ollen said...

terima kasih mengingat kan...huhu

monster kecik said...

nice entri:) sy stju sgt.. sdgkn sy yg ppuan tgk ppuan lain pkai cmtu pn sakit mate, laki apetah lg kan..

RinsyaRyc said...

comel je makwe kat atas tu.. macam tae yeon.. Erkk.. = ="


kembali ke tajuk awal, yup, memng perlu jaga pemakaian.. bukana atas dasar kesihatan sahaja.. aurat itu penting..

^^

Idzanfashila said...

oh. baiklah.

saya yg menurut perintah,
shila.

Kathy Tuah said...

dulu penah jugak berpakaian mcm tu, tp skrg dah nak berubah sikit2..huhu

Razil Tahir said...

btul tue!
tp lelaki pun dah pakai bukan2 skrg... hm...
dear penulis,
buat lah post tentang lelaki plak.. then tag me.. nak baca.. hehe XD

Diyana Ali said...

nice, terima kasih . hehe

EYQASARA said...

btul tu.. peringatan pd sy jugak.. trima ksih.. :)

^^eKaTiKaH^^ said...

setuju, setuju!! :D

Ku Azhar said...

gud2!!! :D

kunci locker said...

wah...ok...aku pun tak suka pmpn yg pki cm tu...dan ada gak tu info untuk laki ek...hahaha...ok nasib aku tak pki jeans ketat...so selamat la nk dpt ank byk2...wakakakak

kim heeruul said...

gua paling benci tgk gugirl yg pakai seluar hitam ketat tu..apa nama suar tu ? "seluar tide" yerk..? entah..gua pon tak tahu..pastu + pkai tudung ..eeee..lg la annoying..

ieyza afieyna said...

entry yg sgt bgus ..
i like... xsuka jugak perempuan yg suka pkai seksi2 ni,, bjet hot!

sis92 said...

nice post cik abg..

emm susah nk ckp,,pokok pangkal diri sendiri jugak..
dah baligh boleh bezakan mana baik mana buruk :)

nashanadz said...

bagus. teruskan dik.. zaman skrg ni susah nak jumpa da lelaki yang alert hal2 macam ni

Rosalia said...

skrg dh jarang pki jeans pakai skirt labuh je mak mrh.:) kalau pakai jeans pun kene pakai baju yg labuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD