PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Hati mula berbicara

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  
Membuatkan sesorang suka pada kita adalah sukar jika dibandingkan untuk membuatkan seseorang benci pada kita..

Benci..itu yang bermain dipkiran pendamba... kenapa nak membenci sesama kita?kenapa nak bermusuhan sesama kita? Sayang.. cinta.. setiap indan mendambakan nya..tapi kenapa mencari yang sempurna?kenapa mencari yang kaya?kenapa mencari lawa?kacak? kenapa tidak insan yang ada kekurangan dan kelemahan yang kita boleh nampak..


Kekhilafan pada diri mungkin sesuatu yang menyebabkan kita tidak menyukai seseorang.. tapi kenpa tidak kita membantu insan tersebut supaya tidak melakukan kekhilafan nya buat kali kedua.. kenapa kita tidak memberi semangat tatkala seseorang itu memerlukannya?

‘Saya percaya jodoh telah ditetapkan’.. bohong!! Pendamba tak yakin kamu masih berpegang pada bait indah itu.. kamu hanya mngejar kekayaan,kamu mngejar rupa paras,kamu mengejar pangkat.. itu semua yang kamu nak.. kamu lupa pada kehidupan selepas kematiaan kamu alpa dengan corak dunia...

Persahabatan bukan suatu kontrak yang mempunyai tarikh tamat.persahabatan kekal buat selama lama nya.. itu katamu dulu..sekrang nilai persahabatn entah ke mana,..dipijak tertunduk rebah di muka bumi...bila nafsu duniawi mula mnusuk di hatimu,kamu lupa pada insan lain..kamu bangga dengan apa yang kamu ada...kamu riak,kamu angkuh..sedarlah kehidupan di dunia hanya sementara..

Percintaan bukan berarti perhubungan tanpa batas . . apa guna nya kamu menyetuh bukan muhrim  mu selagi kamu masih bemul sah untuk menyentuh nya...  ucapan kasih,sayang ,cinta,rindu tak lekang dari bibirmu.. tapi..itu semua dusta..nafsu mu masih lagi agung dalam dirimu...

p/s sekadar luahan bicara hati..pendamba tak mengata sesiapa..:)..sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

2 bicara cinta:

kim heeruul said...

perh..jiwang..tips nie

Pendamba Mawar said...

haha... jiwang ker..mna ada..luahan hati tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD