PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Nur Kasih | Pendamba Mawar



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pertamanya pendamba nak tanya.. berapa ramai da tengok movie Nur Kasih??cepat lapor pada pendamba..hehe..best tak?? Pendamba tak tengok pon...dan entri ni tiada kaitan  ngan Nur Kasih movie tu..

Nur Kasih yang membawa maksud cahaya kasih... sinonim dengan seorang perempuan yang memberikan cahaya kepada seorang lelaki untuk menentukan hala dan arah tuju.. Alhamdulillah kaum Hawa seperti inilah yang diidamkan setiap lelaki..
Wanita adalah insan paling istimewa.. percaya atau tidak?? pertamanya terdapat surah nama wanita di dalam Al-quran iaitu 'surah maryam'.. yang kedua.. syurga bagi seorang anak adalah dibawah telapak kaki ibunya..juga seorang perempuan..
kecantikan sekuntum mawar terletak pada durinya,jika hilang durinya.maka hilanglah kecantikkannya kerana dapat disentuh oleh tangan tangan yang tidak sepatutnya.. begitu jua wanita kecantikkannya terletak pada sejauh mana dia dapat menjaga malunya...malu itu kunci pada seorang wanita.. jika malu itu hilang sudah pasti kecantikkan nya mula akan pudar dan lama kelamaan akan terus hilang..
Bicara seorang wanita paling pendamba takuti.. kerana doa seorang wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki, ketika ditanya kepada Rasulullah SAW mengenai hal tersebut, jawab Baginda, " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia- sia." . Jadi saranan pendamba jagalah tutur kata kita sebagai anak terhadap ibu bapa kita...
Wanita adalah pelengkap dan istimewa di sisi seorang lelaki...dan buat lelaki,kita istimewa di sisi Allah,dan disebabkan itulah kita dipilih sebagai pemimpin...dengan keistimewaan ini,Jagalah dan Hargailah wanita sebaik-baiknya.. supaya kita lelaki dan wanita dapat kembali mengadap Allah dalam keadaan istimewa di sisiNya.Sekian.


ni ker nur kasih?? habis sebelah Tiz tu sapa?Aidil?Adam?hahaha...Pendamba la tu

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

4 bicara cinta:

~Kirin Selama Perak~ said...

adakah tiq zakiah itu bakal isteri aku?
:)

Gayahspears said...

NUR Kasih??? <--- perwatakannya tidak seperti diri.. yup, itulah kenyataan..hahaha

Pendamba Mawar said...

kirin> em entah la..mungkin...hehehe...

Pendamba Mawar said...

gayahspears> hurm no komen ttg itu..semua pada diri masing2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD