PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

SEGMEN FILEM KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI | Pendamba Mawar




" Nisha, esok keluar nak nak?? kita tengok wayang...."
ajakan dari Ujang membuatkan Nisha yang ditemani adiknya Atteya terpikir sejenak.... TENGOK WAYANG?? sepanjang usianya nisha tidak pernah tengok wayang.. bukan kerana di tempatku tiada panggung wayang melainkan hatikunya sentiasa berfikir bahawa tempat itu tidak sesuai dengan dirinya.

Nisha serba salah, antara naluri hatinya dengan ajakan seseorang yang istimewa. mana lagi penting?? alhamdulillah  Ujang dapat terima yang nisha tak nak tengok wayang walaupon pada mulanya dia agak kecewa. last last dia datang kat rumah nisha ke.. masa tu nisha mampu lagi menolak pada masa depan??

Dan mungkin ianya satu kebetulan ataupon sesuatu telah dirancang oleh Allah ke atas diri nisha seorang sahabat iaitu Azie mengirimkan sekeping sms yang agak ringkas..
" Sahabatku , apa khabar imanmu saat ini?? salam ingatan sahabat tersayang.."

segala perbuatan yang telah nisha lakukan dulu terbayang di mata, ligat bermain di fikirannya. seolah olah tersenyum mengejek dirinya yang telah kalah... kalah pada nafsu muda.. telah kalah pada naluri yang mengingikan keseronokkan palsu semata mata. Ya Allah. kau tetapkanlah hatiku ini pada jalanMu Ya Allah... jalan yang kau redhai..

" Ujang, Nisha minta maaf banyak banyak kalau kata kata nisha akan membuatkan ujang kecewa.. tapi nisya nak ujang tahu kekecewaan sekarang amat kecil berbanding dengan kekecewaannya iman kita tatkala melihat kita berhubung sebegini.. nisha nak ujang tahu, perhubungan sebegini takkan kemana.. Nisha sudah sedar apa yang berlaku dan nisha juga amat berharap agar ujang juga sedar bahawa jodoh pertemuan di tangan Allah. Hanya dia yang dapat menyatukan hati hati hambanya. Kalau boleh kita jangan berjumpa lagi selepas ini. sama sama kita meng'islahkan diri dan merenung dengan mata hati setiap apa yang telah kita lakukah. insyaallah kalau ada jodoh kita akan berjumpa lagi dalam situasi dan keadaan yang berbeza

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

13 bicara cinta:

Ujang9897 said...

sbb tu skarang gua kapel dgn lisa surihani pulak..hehe

F A I Z said...

hahaa... tu la pasal..kisah benar la ni..wahaha.. thanks ujang melawat my blog

saiazuan said...

hehe sempoi.. :D


http://eleventx.blogspot.com/2011/05/segmen-filem-kreatif-aku-bersama-ben.html

Doktor Cinta said...

thanx dude

fatin6789 said...

bace sini=)
ringkas n menarik..=)

Abdul Farique said...

terbaik beb ,..

hope sudi visit my version yea .

need komen :D

Doktor Cinta said...

fatin>hehe,,ringkas dan penuh makna

abdul farique> insyaallah

umie said...

salam perkenalan dari blog ben ashaari,singgah & follow u...
cerita yang besh...(",)
jom singgah sini
http://sitiumairahsaat.blogspot.com

Doktor Cinta said...

umie> terima kasih..sebentar saya akan mnyusul..:)

::Mastura Zakaria:: said...

melawat faiz kat sini baca story..

Doktor Cinta said...

mastura>jemput2 citer simple jer

shopping2u said...

melawat ke sini... tahniah.. sudah follow awak :).. kalau sudi meh la ke sini.. :)

Doktor Cinta said...

ya nanti sy melawat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD