PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Selamat Hari Buruh PADI dan PATI

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

1 Mei setiap tahun kita menyambut hari buruh..kali ni pendamba nak ucapkan selamat hari buruh untuk semua, tapi pendamba nak fokuskan pada PADI dan PATI... 
Selamat Hari Buruh buat semua PADI dan PATI
Semua tahu kan PADI dan PATI tu.. PADI pendatang asing dengan izin dan PATI pendatang asing tanpa izin...

hoi pendamba!ko ni napa sokong diorang?ko taw tak diorang banyak buat masalah kat negara kita..ko pendatang ker pendamba.. sebenarnya kenapa pendamba ucapkan pada mereka kerana...
Diorang yang membangunkan Malaysia...harap semua amik berat ni...tanpa mereka Malaysia tak kan maju la der... tak percaya??trust me la der... segala buruh2 ramai adalah pendatang...mereka buat kerja siang malam nak siapkan sesuatu projek... 
anda taw kenapa diorang merusuh?kenapa diorang buat hal?? cam ni .. diorang kerja..gaji da la kecik.tapi diorang nyer kerja berat...cukup bulan kita dapat gaji kan?tapi sesetengah daripada ketua diorang sengaja melewatkan gaji..mana tak hangin diorang.law lewat sehari dua takpe la law da lewat berbulan2 apa hal nya tu?diorang pon cari makan so adil la wahai majikan..
Korang pernah tengok pendatang ni lari tyme kena serbu di penguatkuasa??kenapa diorang lari?takut...patt nya majikan da sediakan kemudahan pendaftaran untuk PATI..ni bila da kena serbu majikan wat bodoh jer...ish geram tol ngan orang makan duit cam tu..ha pernah tgok kaki diorang tembus pijak paku,pijak batang besi.patah jatuh bgunan,putus tangan kena mesin..pernah?? sedarlah diorang gadai nyawa buat kerja..kita jgn la sewenang2nya kutuk kerja diorang..
ramai jgak rakyat malaysia yang kerja luar negara itu nak dikira cam ne?? sama jer la..cari rezeki...tak semua orang baik di dunia ni..dan tak kurang yang jahat kat dunia ni..adil la..ada penjahat ada keadilan...ok..layan elok2...
apa2 pon sempena hari buruh ni..aku nak wish selamat bercuti la bg yang bcuti..dan yang bkerja teruskan kerja anda..buat dengan ikhlas... terutama kawan2 polis yang bertugas di Kuala Lumpur utk NKRA ..sabar ea..nanti dapat ar balik..aku faham cam ner perasaan korng tak dapat balik umah lagi tahun ni..
k sekian..

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

2 bicara cinta:

qudwa said...

nice entry..stuju sgt..
'tanpa mrk msia x kn maju la der'
hahaha...XD

F A I Z said...

terima kasih sebab suka entri ni..hehe.. ni pandangan ku ar berdasarkan apa yang aku perhatikan ..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD