PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Mana Hilang Idea | Pendamba Mawar

Pendamba teringat pesanan seseorang di blog sewaktu blogwalking.. " nak maju dalam blogging kita kena maju setapak dari orang lain

Kenapa? ok seperti entri lepas pendamba ada bagitahu yang pendamba ni bukan artis,tokoh korporat,menteri,atau dato' pendamba hanya la insan biasa yang serba kekurangan.. so macam mana nak tarik pembaca datang ke blog pendamba??

Kajian,Pembaharuan,peningkatan omputih kata RnD hehe..telah pon pendamba lakukan.. alhmdulillah semakin bertambah pengunjung ke teratak usang pendamba ni... tapi!! bila idea penulisan menjadi kekangan .. itu yang membuat semua blogger takut...

keluhan seperti "ish nak tulis pasal apa ni..hurm..." da biasa da kuar dari bibir pendamba.. Penulisan di blog pendamba takde la kejar isu isu yang panas cam Maharaja lawak, apa yang terkini la berlaku.. tak de pun penulisan pendamba tentang itu..

Kenapa?sebab pendamba tahu.pendamba ni blogger baru..dan maklumat maklumat tentang peristiwa terkini akan dirujuk melalui blogger yang telah mempunyai tempat.mempunyai nama... 
Kebayakan apa yang berlaku depan mata pendamba akan menjadi penulisan pendamba..itu la yang pendamba lakukan... walaupon pendamba tak boleh menjadi 'Challenger' tapi pendamba berusaha menjadi follower mereka.. itu la strategi..lama kelamaan pendamba akan tingkatkan blog pendamba untuk jadi challenger mereka.

Jangan bimbang tentang idea.. mungkin sesuatu yang berlaku depan mata kita boleh tulis balik tapi dalam bentuk kreatif la..itu je la nasihat pendamba pada diri sendiri.. " law dia boleh..kenapa pendamba tak boleh!' sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

6 bicara cinta:

suha said...

jom pegi belog cik suha (^_^)

Doktor Cinta said...

okes

r-5 said...

setiap kali kita mempunyai angan-angan kita telahpun setapak kehadapan dan untuk melangkah tapak yang setrusnya adalah dengan usaha yang tanpa kenal erti jerih dan putus asa. :D

Razil Tahir said...

whatever it is, you should know that you're a good writer!
keep it up!! XD

Rosalia said...

sy pn dh tak de idea.ssh tol nak cri idea

RinsyaRyc said...

hehe.. samela kita.. Kreatif lah awakni.. tupom buleh jadi entry ye dak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD