PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Pendamba bicara soal Hati


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Hai semua.. kali ni pendamba nak berbicara soal cinta.. izinkan ya, pendamba tidak lah mahir dalam permainan cinta apatah lagi bermadah pujangga.. tapi pendamba cuma nak nasihatkan sikit remaja2 di luar yang ingin merasai erti cinta..


Soalan pertama yang pendamba nak tanya... anda semua faham apa erti cinta... apa itu cinta?? Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yang ada di dalam hati setiap manusia. Cinta wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. Tanpa perasaan cinta, seseorang itu akan merasai kekosongan di dalam jiwa mereka.
'pendamba bohong!! kan da diharamkan bercinta...pada pendapat pendamba la..yang diharamkan itu berkapel bukan nya bercinta... bercinta dan berkapel adalah dua perkara yang berbeza jadi jgan  salah sangka yer... tapi pendamba tak kisah la awak nk berkapel ker,nak berdua ke, nk beromen..ops tercelupar kah...sorry... akaun dosa akan dikreditkan law buat perkara yang mendekatkan zina...
'pendamba ,tapi kami tak buat zina...kami kuar jalan2 jer... ok2 ish macam2 persoalan kamo ni ea... Islam mnyeru umat nya untuk MENJAUHI ZINA.. paham tak menjauhi dan melakukan tu bukan perkara yang sama..ingatlah saat kamu berdua-duaan pasti ada yang ketiga..dan yang ketiga adalah musuh kita semua iaitu syaitan...
Pendamba bukan nya baik sangat nak nasihat orang... tapi masalah skrang kes buang anak,klip video lucah,mangsa rogol beramai2*kekah la tu.. da berleluasa... pendamba tak mao la perkara cam tu jadi perkara rutin remaja masa depan..orang dulu2 bercinta gak tapi tak de pon kes cam ni.. kita??? 'sayang cayang abg...itu tak salah tapi yang duk pi tunjuk skali gambar2 menaikkan nafsu tu buat apa??ish serik2...pendamba tak kan tulis cam tu law bukan pendamba yang lalui ok..terus pendamba tinggalkan...buat apa cari perangai cam tu..tambah dosa ja..
kesimpulan kat sini... law nak bercinta..buat la plihan yang betul..baik lelaki mahupun perempuan...pendamba sayang semua kawan pendamba..pendamba tak mahu la salah sorang dari kawan pendamba jadi pelakon la,fames masuk akhbar la ..law perkara elok tak pa..ni perkara negatif..mintak dijauhkan..:)
salam sayang dari pendamba..Ingatlah cinta sejati adalah Allah S.W.T..  PadaNya kita mengadu,padaNya kita bermohon,padaNya kita meminta pertolongan, padaNya kita meminta petunjuk dan padaNya kita bersyukur...sekian 

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

5 bicara cinta:

kim heeruul said...

info yg berguna..^^
like..

F A I Z said...

haha..:)...

tieka said...

yup2...betul tu...mmg info yg teramat berguna masa kini...good2...:)

Ashraf said...

nice2..

F A I Z said...

tieka>haha.. pengalaman mengajar kita
ashraf>thanks dude

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD