PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Malaysia Bakal Dikecam | Pendamba Mawar


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

Entri kali ni pendamba nak lebih serius tentang permasalahan yang bakal berlaku kat Malaysia.. sedar tak sedar ekonomi dunia semakin meningkat sejak awal tahun 2011. Walaupun isu kenaikan harga minyak dan gula masih menjadi buah mulut rakyat tapi itu bukan penghalang bagi negara Malaysia untuk meluaskan ruang perdagangan bukan saja di asia bahkan ke negara maju Amerika Syarikat.

semua sedia maklum yang perdana menteri Malaysia dalam rangka kerja di Amerika membuka peluang perlaburan asing di Malaysia bagi syarikat yang berasal dari Amerika.. pada masa yang sama perdana menteri Malaysia melancarkan (GSIAC) Majlis Penasihat Sains dan Inovasi Global.

Bagi pendamba pelancaran GSIAC ni bagus  untuk meningkatkan keupayaan Malaysia dalam sains da inovasi..perkembangan ternologi supaya setaraf dengan negara negara maju yang lain.. mengenai pembukaan ruang perlaburan memang itu yang terbaik untuk Malaysia meningkatkan tahap ekonomi negara..

Tapi.. satu perkara yang pendamba tak setuju tentang isu perlaburan di Malaysia ni adalah pembukaan headquaters di Malaysia..memang ada kebaikan..tapi sedikit banyak kuasa syarikat tu akan lebih daripada syarikat yang tidak mempunyai headquaters di sesuatu negara yang dilaburkan..

yang menjadi persoalan pendamba, mampukah Malaysia mengekalkan hubungan baik dengan negara lain lagi jika Malaysia telah membuka seluas luasnya ruang untuk Amerika  bertapak di Malaysia. kerana imej Amerika makin buruk di dunia Islam.. menurut tinjauan yang dijalankan oleh pusat penyelidikan Pew ,imej Amerika semakin buruk di negara Islam sejak tahun lepas.

dan kini Malaysia membuka ruang untuk Amerika.. mungkinkah anggapan negara lain terhadap Malaysia juga akan berubah....??? itu merisaukan pendamba.. pada pendapat pendamba sepatutnya kita menangguhkan mengenai plan perlaburan ni sehingga semua nya selesai...

Akhir kata dari pendamba, semoga negara lain masih mengekalkan hubungan baik yang terjalin dengan Malaysia untuk selama lamanya.. sekian..


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

KyêrulL said...

ada mampu mengubahnya :D

F A I Z said...

ada k anda?hehe.. risau tu ada jugak keyrull..

Izamir Ridzwan said...

IR xpsahm psl ekonomi.. hihi

F A I Z said...

Izamir Ridzwan > owh..ok.. takut IR ada pendapat tentang entri sy..:)

Incik Zoul Muhammad said...

keputusan atas pemimpin kannnn...
eh ye laaa kita ni xleh lawan pemimpin. kne tarik idung cam kerbau je la... asal melawan, ada laaa yang turun padang. kalo pape jadi, mulut sedap menjawab, tapi tindakan? ada?

MaiRa QuEeN said...

moga pemimpin dpat lakukan sebaiknya...

diyanah dzai said...

susah nak jaga hati semua pihak kan =)

F A I Z said...

incik zoul>keputusan memng di tangan pemimpin tapi kesan nye kepada kita..itu yang mmbuatkan sy tulis entri ni...

F A I Z said...

maira> yer smoga pilihan yang dibuat ni bukan ke jalan yang salah

F A I Z said...

diyanah> hati dan persaan mmg bnde paling sukar dalam hidup..tp kita boleh mncuba untuk mnjaganya

Incik Zoul Muhammad said...

itu la kerajaan. pemimpin tak ikut syariat yang betul. kita ni la yang terkial2 kena tempias...

F A I Z said...

hehe..mungkin rakyat ni specimen dalam kajian memajukan negara,..hehe

fierapirot said...

buka peluang pade amerika fiera memang tak setuju...hurmm..ntahla..=)

F A I Z said...

sama la fiera..knapa perlu amerika..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD