PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Bersyukur pendamba ANTI perempuan | Pendamba Mawar


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


 Pendamba ANTI perempuan.. dan pendamba bersyukur sangat.. kerana ANTI yang pendamba maksudkan adalah ..
perempuan Adalah Nikmat yang Tuhan Izinkan untuk hadir dalam diri seorang anak Adam
seperti kita semua sedar,ibu yang melahirkan kita ada seorang perempuan.. jadi seelok eloknya jangan lah membrukkan seorang perempuan..itu sama la seperti kita memburukkan ibu yang melahirkan kita sendiri.
Kekurangan kaum perempuan
Auratmu susah untuk dijaga berbanding lelaki
Perlu meminta izin daripada suami apabila mahu keluar tetapi tidak sebaliknya
Menerima pusaka kurang daripada lelaki
Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak
Wajib taat pada suami
Talak terletak di tangan suami bukan isteri
Kurang dalam beribadat berbanding lelaki kerana masalah haid dan nifas tiada pada lelaki

Dan kerana apa kamu memiliki kelemahan ini??

Kerana korang seorang perempuan istimewa.kerana segala sesuatu itu ada sebabnya.benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg terbaik.sudah pasti intan permata tak kan dibiar berselerak,bukan?


Korang perempuan perlu taat kpd suami tetapi lelaki wajib taat kpd ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya. Bukankah ibu adalah seorg perempuan? Kau perempuan menerima pusaka kurang daripada lelaki tetapi harta daripada lelaki tetap harta itu menjadi hak peribadi korang dan tak perlu diserahkn kepada suami. Manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk isteri dan anak.



Korang perempuan perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak,tetapi setiap saat korang didoakan oleh segala makhluk,malaikat dan seluruh makhluk ALLAH dimuka bumi ini dan sekira matinya dia jika melahirkn anak adalah syahid untuk dia..



Di akhirat kelak,seorang lelaki dipertanggung jawabkan terhadap 4 perempuan ini:

Isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya.
Manakala seorang perempuan pula dipertanggung jawabkan terhadapnya 4 org lelaki ini:
Suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.



Korang perempuan boleh memasuki pintu syurga melalui mana mana pintu syurga yg disukai cukup dgn 4 syarat sahaja:Solat 5 waktu, berpuasa di bulan ramadhan, taat kpd suami dan menjaga kehormatan.


Seorang lelaki perlu pergi berjihad tetapi wanita jika taat kpd suami serta menunaikan tanggungjawab kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaAllah betapa mulianya dirimu kaum hawa di sisi Allah S.W.T.. sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

riben putih said...

wahhh.untong nya jadi perempuan..syukur2... =)

F A I Z said...

semestinya... :) sbb tu sy masih bersyukur walaupon sy anti..hehe

tieka said...

bersyukur sgt2..beruntung sy nie p'puan...:D

F A I Z said...

hehe..bersyukur la wahai tieka.. sesungghnya setiap satu kelemahan ada kelebihan tersendiri

fierapirot said...

alhamdulillahh...=)

cIk IRa said...

lelaki dan wanita punye keistimewaan tersendiri...
:)

F A I Z said...

fiera> ^^ mksih bce

cik Ira> setiap Ciptaan Nya ada Klebihn tersendiri..

kim heeruul said...

riben putin komen..?
perhh....hot...
nice entry..^^
header cool bro..like..^^

F A I Z said...

kim? ape?biar la dia komen ko ni..thanks.. hihhi

waN Mohd Salim said...

pertama ps datang sini.. best ar blog ni

F A I Z said...

Ps>terima kasih.. blog demo lagi best..hehe.. aku ni xd idea sgt nk mnulis

Miss Dolce and Gabbana said...

terdetik hati nak mengomen ke blog Faiz malam ni.Banyak improvement yang dapat saya lihat.Keep it up Faiz.You can do it.. :)

Azmie said...

masih mencari...

F A I Z said...

miss dolce and gabbana>terima kasih..sy hargai...:).. sy berusaha utk memperbaiki dari masa k smasa..

F A I Z said...

azmie>mecari?eh sama la..hehe

Norlida Ramli said...

istimewanya pempuan!
bersyukur jd pempuan..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD