PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Masalah


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  


Petang yang indah ini pendamba nak cerita sikit tentang masalah... kita sebagai manusia yang serba kekurangan ni memang tak lekang dari masalah..

Trust me or not... see your life... kaya miskin tua muda semua menghadapi perkara yang sama..iaitu MASALAH


'Kenapa harus aku yang menghadapi masalah ini? kenapa semua ini berlaku terhadapku? itu yang bermain di fikiran kita.. Sejak kecil kita memang menghadapi masalah.. bukti??

masa kecil kita ada masalah untuk berjalan,nk kuar malam..nak gosok baju skolah sendiri,nak buat homework ...itu masalah..  tapi bila da mningkat umur kita semua tu da kita mampu lakukan..btul tak

alam dewasa masalah yang timbul pulak, masalah wang,cinta , itu yang selalu terjadi masalah mnentukan kerjaya..bila kita da makin lanjut usia..

maslah yang timbul sapa nak jga kita time kita da tak larat membawa diri,anak2 tak da masa nk melayan karenah kita...

itu semua masalah..hidup kita tak kan pernah lari dari masalah.. selagi kita berusaha...selagi kita kuat,selagi kita ingat pada Nya.. insyaAllah semua masalah tu akan kita hadapi dengan tenang..

Ingatlah Tuhan tak kan menguji seseorang itu jika dia tidak mampu untuk menghadapinya.. Kunci utama dalam menyelsaikan masalah adalah sabar... yakin lah kita mampu mngahadapinya..sekian

p/s : Ditulis berdasarkan pemikiran pendamba..

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

11 bicara cinta:

kim heeruul said...

betul tu..kita kene berusaha mengahadapi masalah yg kita hadapi..

yad'z said...

yupp...... positif thinking... (^_^)

F A I Z said...

kim yadz thank sebb setuju..:)

tieka said...

yup2..setuju sgt2...kita kena laa belajar berdikari sejak kita kecik lgi sampai laa dewasa untuk menyelesaikn masalah yg kita hadapi nie..:)

F A I Z said...

tieka ya semestinya..:) masalah tak luput dalam khidupan kita..kita ja kna bsedia untuk mnhadapinya

qudwa said...

bgus2...nice entry..:D

F A I Z said...

terima kasih qudwa

nurelinda said...

singgah. adik kajang da follow ;)

F A I Z said...

nanti abg terjah..:))

Azlan The Type Writer said...

semuanya ujian tuhan...

wow

header baru nampak..

nice~~~

F A I Z said...

yer semua ujian Allah..header da lama ar lan..ko jer mne mnhilng??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD