PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Berhenti Blogging | Pendamba Mawar


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Pendamba mahu berhenti dari blogging.. tak mahu terlibat dengan dunia maya lagi.. banyak lagi yang pendamba kena fokus..itu yang bermain di fikiran pendamba..patutkah pendamba berhenti??? Tak patut.. Blog tak beri bebanan pon.. cuma keputusan semalam pendamba lakukan kerana.. Masalah pada komputer pendamba..ish! dia kata dua tiga hari baru siap..tapi tgok..petang ni da siap.ish macam mana??kan da online balik ni. da blogging balik ni..


Blogging dan alam maya banyak bagi keburukkan. itu kata mamat ni....betul ke? atau ini alasan semata- mata.. ok mari cini..berbicara bersama pendamba kita rungkai benarkah blogging dan alam maya memberi impak negatif pada kita..

Pertama, Masa - ramai yang mengatakan bila seseorang yang terlibat dengan alam maya , facebook?blogging ni banyak membuang masa. alahai..luaskan cikit pandangan..law benda ni anda nampak..kenapa tak tegur remaja-remaja yang kuar malam lepak-lepak tu? kenapa nak salahkan kami yang berblogging jer..

Kedua, tidak aktif asyik mengadap laptop jer - ini pon menjadi masalah ni duaplohpatjam duk depan laptop..ish ish ish.. tapi bagi pendamba bagus lah .. takde la diorang keluar rumah duaplohpatjam.. sekurang- kurangnya kita tahu kat mana dia berada..

ketiga, lupakan kawan di alam nyata - ni menjadi masalah gak ni.. bila da asyik dengan maya semua kawan kawan dilupakan.. mungkin terjadi pada sesetengah orang..yang ni pendamba mintak la law boleh kawan kawan yang dunia nyata tu jangan la dilupakan.pendamba pon hampir duaplohpatjam gak online tapi bila kawan kawan kat dunia ni ajak kuar men futsal k apa k pendamba join jer.

keempat, solat - ha ini memang menjadi masalah.. online tu online la tapi solat jangan la lupa.. ni pendamba pesan kat pendamba sendiri la..sebab bila da asyik online kadang kadang tak sedar masa berlalu..tup tup da lewat solat..cam ne??ish tak bagus tak bgus...

kelima,kurang disiplin yang ni memang masalah..disiplin apa?ye la bila da online tu habis semua dilupakan assignment? makan? sukan? ish semua da lari dari jadual.. pendamba nak anda semua tetapkan lah disiplin dalam diri.. time online kita online..ada tugasan kita buat tugas.time makan kita makan dan sebagainya.. tanamkan dalam hati taw.

ok la itu entri pendamba selepas pendamba dapat balik laptop kesayangan pendamba ni..walaupon kadang kadang tu menyakitkan hati tapi tetap benda yang pendamba sayang dan terima kasih pada DIA sebab beri balik semangat pendamba...sekian...

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

4 bicara cinta:

K said...

hehe. betol2. XD

sendiri mau ingat lah :P

Pendamba Mawar said...

hehe..:).. semua terletak pada diri sendiri

Maira Quee said...

like dis so much dear..huhuhu...bgus sgat..btul semua diri kita yang tentukan..pandailah.nk hidup..

Pendamba Mawar said...

thansk maira..dis my personally idea..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD