PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Pemergian yang tak dirancang

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ada sesuatu yang membisik di halwa telinga pendamba untuk menulis entri ini andai pemergian ini sesuatu yang tak dirancang, apakah yang mampu kita buat untuk menghalangnya. andai hilang tanpa kata, andai pergi tanpa bicara adakah akan terus kekal di ingatan kita untuk selama lamanya.
Sejauh mana persahabatan yang kita bina? sekukuh mana tali ukhwah yang telah kitaa simpulkan? seteguh mana jalinan kasih yang telah kita semai? adakah semuanya akan pudar bila salah seorang dari kita akan meninggalkan kita. pendamba tak tahu suara apa yang berbisik di halwa pendamba. ungkapan nya jelas mengatakan, adakah pendamba sudah bersedia jika ini ramadhan terakhir pendamba?
Pagi tadi pendamba bermimpi tentang sesuatu, pendamba bertemu dengan seorang pakcik yang berumur pendamba tak nampak mukanya yang jelas. tapi beliau datang membawa kuih. kuih yang sama tapi dalam keadaan yang berlainan. sebelah kiri kuih itu terbiar dan lalat banyak memenuhi ruangan kuih itu. manakala sebelah kanan pula kuih itu masih lagi cantik berbungkus rapi. pakcik tu memberi pendamba untuk membuat pilihan. tapi pendamba tersedar sebelum sempat memilih kuih itu.

apakah petanda ini semua?? Ramadhan terakhir?......

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

9 bicara cinta:

~eFFa sLumBeR~ said...

sedih.. =(

Rafidah Farhana said...

Mak aih, sentap bacanya. Seriuslah mimpi macam ni? Takde ape kot. Cuma pakcik tu suruh buat pilihan yg tepat je. Mainan tidur je pun.

kim heeruul said...

mainan tidur je tu..
jangan difikir kan sangat..

nashanadz said...

akak, kalau alami mimpi2 mcam ni akak selalu tanya ustaz je.. biasanya mimpi yang tanpa kata2 jadi kenyataan. mimpi yang bercakap2 itu syaitan

..cik gugu.. said...

rasanya pkcik tu ingatkn pendamba supaya pilih jln yg tepat dlm hidup..

TrigYy said...

apa kaitan kuih knan n kiri ngn ramadhan t'akhir?

btw, ingat mati mmg bagus. tp lagi bgus klu kita sntiasa mngingati Allah drpd kita sntiasa tkot sbb mati.

farra said...

pe maksudnye tu??

I do I need Iman said...

peringatan utk yg beriman ;)
positif thinking.

cik dot said...

hm.. no komen.
ad r hikmah die kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD