PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Adik buat abang bernafsu la

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
hai pembaca blog pendamba, yang pertamanya pendamba nak mintak maaf untuk kaum hawa diatas entri pendamba kali ni, bukan nak tunjuk pendamba ni gila seks tapi pendamba berbicara mengenai ini untuk peringatan kita bersama. pendamba buat entri ni kerana pendamba sedar pengujung blog pendamba majoriti dari kaum hawa.
Apa yang membuatkan pendamba menulis entri ni? sebanarnya apa yang pendamba lihat tentang pemakaian baju seragam sekolah budak perempuan, anda sedar tak bahawa baju yang anda pakai tu sebenarnya sangat nipis? penglihatan biasa mampu untuk tembus ke dalam pakaian tu? adakah anda sedar?
Apa yang pendamba mampu katakan tentang etika pemakaian baju seragam sekarang sudah berlainan. Ramai pelajar perempuan lupa untuk memakai pakaian dalam yang lebih menutup tubuh badan. Terus terang hal ini menarik minta pelajar lelaki,bahkan orang awam yang melihat etika pemakaian begini. Jadi siapa yang harus dipersalahkan jika kes rogol, atau cabul pelajar perempuan yang masih dalam uniform sekolah??
Teringat pendamba sewaktu persekolahan dahulu di mana terdapat beberapa pelajar perempuan yang gemar mengenakan tudung sekolah yang singkat. ok anda bayangkan pakaian yang nipis serta mengenakan bra yang mempunyai tone colour yang menyerlah ditambah dengan pemakaian tudung yang singkat. elok ker?? sangat sangat tidak elok. anda nak tunjuk kat sapa bentuk tubuh anda? yang pendamba tahu jadi bahan ejekan pelajar lain je.
Entri pendamba bukan la nak menyatakan pendamba ni "pervert" tapi pendamba kasihan jika anda menjadi mangsa pemerkosaan. Ya anda salahkan orang yang memperkosa anda,tapi! anda lupa bahawa anda sendiri yang menarik minat mereka untuk menjadikan anda sebagai sasaran.
sekarang kita pergi pula ke arah pelajar kolej atau IPTA , ya anda sudah tidak terikat dengan etika pemakaian seragam lagi, dan anda boleh memakai pakaian mengikut citarasa anda tapi masih mematuhi undang undang yang ditetapkan. Sewaktu pendamba menyambung pelajaran dulu, pendamba lihat ramai gadis gadis yang sebaya bahkan lebih tua dari pendamba yang terlalu mengikut citarasa mereka dalam berfesyen sehinggakan lupa akan maruah serta adab yang perlu mereka jaga.
Biasa nya pakaian anda kaum hawa ke kuliah adalah baju kurung atau kebaya, betul kan? tapi sedarkah anda kadangkala baju kurung dan kebaya ni mempengaruhi mata seorang lelaki? saya tak salahkan bagi mereka yang memakai baju kurung yang mampu menutup bentuk badan mereka. tapi bagaimana yang sebaliknya?
Jika pemakaian seperti gambar sebelah? bohong jika lelaki tak tengok anda. Apa yang anda cuba nak pamerkan? 'aset' anda? Simpan la lagi bagus. Tak perlu anda pamerkan,kerana ini akan mengudang bahaya untuk diri anda sendiri. 
Pada pendapat pendamba, seharusnya anda memilih pakaian yang longgar je untuk ke tempat tempat ramai orang, tak perlu ketat ketat. awek dua orang ni budak poli pendamba tapi gambar da masuk dalam laman web yang mengumpul gambar gambar perempuan. nak ke anda jadi cam tu? semua orang duk menatap gambar anda?da cukup amalan yang anda lakukan?
Akhir kata dari pendamba. Jaga la etika pemakaian anda, Jangan anda sendiri yang menjadi punca masa depan anda menjadi gelap. Hiaslah dirimu dengan sifat malumu bukan dengan membuka auratmu. sekian.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

15 bicara cinta:

aNNa maRdHiaH said...

erkk..tak tau nak cakap cmne.terima kasih atas nasihat ini.entry yang padat dan sangat berguna.penuh nasihat dan pengajaran.

..cik gugu.. said...

selalunya dak2 yg tgh nak naek pakai bj sek nipis nak mam**s..

dah la nipis,pastu dia saje pakai bra kaler hitam merah.. nk tunjuk pe tak taw.. mcm2..

Nyamuk Terbang said...

dlu kan time sekolah
aku pnya tkt bju aku jarang even tdung labuh
aku pkai tshrt dkt dalam
walaupuun pns
than jer
bkn nk tnjuk bgus
tpi bju sekolh mmg smua jrang
dh wrna putih

nursakinah said...

dan itulah kehendak syarak~menutup Aurat sepenuhnya..

Semoga kita istiqamah yep!Amin

Insya-Allah~

>Misz Farah..?< said...

setuju dgn entry ni.klu lelaki dah bersuara pun gugurl still tak sedar tak tau la. remind myself and others.

shiema sufian said...

setuju. ramai sangat dah mcm tuh skrg nieyh :D

kunci locker said...

haish budak2 pmpn ni la...hmmm...sabar jek la...dunia dah mkin tua..hari kiamat dah mkin dkt kot...Allah jek yg thu..hope pmpn2 skng ni sdr...hmmm

I do I need Iman said...

betul tue setuju. harap smua ambil pgjaran tmsuklah diri sndri ;)
moga ada yg sedar.

Muslimah Optimis said...

setuju dengan entry ni

kim heeruul said...

confirm ad yang insaf..=)

farra said...

memang pon..geli tgk budak skola pakai yg jarang..at least pakaila inner putih kalau tdung singkat tu..iskk..cam x senonoh lak kalau nampak2 yg dlam ni..memang sendiri carik nahas..

nashanadz said...

pasal baju budak2 skolah skrg terutama sekolah menengah.. memang geleng kepala.. bukan nak bz body hal orang ke ape.. tp kalau zaman akak dulu, tak lipat tudung pun, cikgu letak manila kad tau kat tudun.. sekarang? tudung nampak leher.. baju atas lutut, kain atas buku lali.. astaghfirullahal'azim.. pastu mak ayah ke penjaga ke takkan la tak tegas dalam hal ni? nak kate tak salahkan penjaga atau mak ayah pn tak boleh jgk.. sbb rata2 skarang, anak buat salah terang2 tapi cakap anak baik macam malaikat.. orang menegur, eh dimarah pulak.. ish ish ish

fierul said...

trima ksih ats nsihat nie pdamba . :) . moga2 kaum hawa cpt brubh .

reenapple said...

sekarang bagikla nsihat apa-apa kat pompuan zaman sekarang mengenai pemakaian diorang.. komfom cam masuk asap dalam telinga je...
budak2 U kita pom sama...ikut trend zaman sekarang... kadang3 tak suka tudng yang lilit sampai ke anak tekak... better tak payah nak pakai tudung kalau nak tunjuk sanggul yang besar cam sarang tebuan tue...
tapi bila difikirkan ..lantaklah... dosa diorang.. nasihat pom tak berguna..kang cakap suka jaga tepi kain orang lak

Ku Azhar said...

aiyook :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD