PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Cinta Pertama

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Izinkan pendamba berbicara soal cinta.. oh ya.. yang tak suka baca entri pendamba sila la jangan masuk blog ni ok..pendamba tak pernah paksa orang untuk baca entri pendamba.. jangan nak malukan bangsa sendiri,melayu dengki sama melayu... kali ni pedamba teringin berbicara tentang cinta pertama..
Saat hadir mulai terasa lakaran lakaran keindahan sejak menerima cinta pertama di hati, insan yang membahagiakan kita dan membuatkan diri kita dihargai.. cinta pertama.. mesti banyak impian dan angan angan yang dipasang bersama dia.. tapi... jika perhubungan itu terputus di pertengahan jalan ... impak nye bergitu besar dalam diri kita...
yang utamanya.. nama beliau sukar dipadam dalam pemikiran kita.. kenapa? pada kajian yang pendamba lakukan..kita sukar melupakan beliau kerana beliau  orang yang pertama yang mengajar kita untuk bercinta..tapi tak mnegajar kita untuk berhenti menyinta.. sebab tu kita masih tak dapat lupakan cinta pertama kita.. 
Entri kali ni pendamba lebih kepada persoalan bukan nye rumusan kerana pendamba cuba untuk melupakan apa yang pendamba rasai dulu..keperitan dan kesedihan.. cuba untuk membuka pintu hati untuk seseorang...
Ada sesiapa tahu cara nak melupakan cinta pertama?jom kongsikan bersama pendamba.. pendamba merasai nikmat bercinta dan merasai keperitan bercinta... tapi pendamba tak cukup pengalaman untuk bercakap soal cinta.. apa kata anda kongsikan sedikit pengalaman anda..mana la taw sama membantu untuk insan lain.. sekian.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

ikhlas kan hati. fikirkan baik buruknya cinta sebelum ini~ ^_^ insyaallah~ dekatkan diri pada pencipta ye

Rafidah Farhana said...

Bila dah baca, takut nak terjebak dengan cinta. Kalau gagal, nampak terseksa je.

K O R I E said...

dah lma korie menanti cinta. tp xdatang ;(

ain mazlan said...

sebelum kte jmpe yg terbaik utk kte,.. kte akan di uji dgn kehadiran mereka... dan dgn kehadiran mereka itulah yg akan membuat kn kte terseksa seketika sebelum menjumpai jodoh kte yg sebenar-benarnye....

*p/s: kta2 dri bff sye dan sye memegang kata2nye sehingga kini...

yunZ said...

cinta pertama yang berakhir dengan duka adalah cinta dusta. jangan menyesal kerana pernah bertemu dengannya. bersyukur kerana kamu punyai pengalaman dari citu.

PeRmAtA bIrU said...

sukar sangat nak lupakan cinta pertama... mungkin yang pertama akan terluput bila hadir yang kedua... oleh itu, belajar lah menerima cinta lagi... sebab yang pertama mungkin x jadi, yang kedua mungkin sejati... huhu... saya juga tak pandai tentang soal cinta... sekadar pengalaman dan pandangan..:)

Apple Zara said...

Setiap orang ada cinta pertama. Erkk, entri ni buat Apple semakin rindu pada si dia.

Ehem ehem. hehe :)

Pendamba Mawar said...

Terima kasih semua..pendamba hargai bicara anda semua...

Popoi said...

adeh,, wat aku tringat pd si dia,,, +_+

kim heeruul said...

yg 1st love tu la paling d'sayangi dan susah nak d'lupai..

Atiqah Wadiah said...

acececece~jiwangggg!!!hehe..1st luv mmg ssh nk lupa..tp p'caya lah..klu dia btol2 jodoh kita,b'pisah lar lama mana pon,dia stil akan turn back kpd kita..klu dia bkn jodoh kita,trima lah seadanya..dh ketentuan tuhan..kena kuatt!!!

Lilynn Sazlin said...

saya pun tak blh nak buat rumusan sbb saya pun tengah dalam cinta pertama.

tp yg pasti klu dia dah takde nnt. mcm pendamba ckp la. susah nak lupakan ~

weee ~ jenguk sini meh
http://belogcintasaya.blogspot.com/2011/08/i-cannot-help-u-for-fall-in-love.html

Afuan Shah said...

salam pendamba..saya sekuntum mawar merah ;)

saya pernah mengalami keadaan yg sama macam pendamba..amat perit..susah nak melupakan.
tapi, hanya masa yang berlalu membantu kita untuk melupakan..
5 tahun pon belum cukup untuk melupakan kenangan bersamanya..
tetapi setelah mencuba untuk membuka hati untuk yang lain.
saya bersyukur...

anggap sahaja bukan jodoh dan Allah telah tentukan jodoh yg lebih baek buat kita..

farra said...

Ya allah..cinta pertama...nama pon pertama kan..susah nak luper..even perit sekalipon,life must go on..the most important thing is,what pass is pass,we take it as a lesson..:)

Halimatun Sa'adiah said...

cinta pertama mmg indah n susah lupe..jgn pernah benci or bdendam ngn ex,ingat diri salu jodoh ketentuan di tgn allah...

I do I need Iman said...

when youre falling in fst love.
please beware.
you will learn all the mistakes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD