PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Tips Tingkatkan Pageview dan UV

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Hai pembaca blog pendambamawar, entri ni pendamba tujukan buat blogger baru yang masih mempunyai Unique Visitors(UV) kurang dari 50 setiap hari. Moga dapat membantu anda. Buat blogger yang mempunyai UV melebihi 200 setiap hari jom kongsikan tips untuk mendapatkan nya. 


Bagi pendamba yang baru 5 bulan dalam dunia blog ni, pendamba hanya mampu tolong anda untuk dapatkan 700 UV seminggu. pendamba akan bicarakan apa yang anda boleh lakukan untuk dapatkan uv sebanyak ini seminggu. terlebih dahulu biar pendamba jelaskan serba sedikit apa itu UV dan apa itu pageview.


Unique visitor (UV) : Setiap pelawat yang menggunakan IP address tertentu kemudian memasuki blog korang kali pertama, ia akan di kira 1 UV. Manakala untuk kali kedua dan seterusnya juga di kira 1 UV, melainkan mereka menggunakan IP address berlainan.


Page View (PV) : Setiap pelawat yang hadir ke blog korang, ia akan dikira 1 PV manakala jika mereka klik/ refresh/loading lagi sekali ia akan dikira 2 PV dan seterusnya jika mereka melakukan perkara yang sama.


Sekarang sudah dapat bezakan? ok sekarang kita kembali pada tajuk. Persoalan pertama bagaimana untuk tingkatkan Pageview, bagi pendamba cara anda nak tingkatkan pageview sangat senang, dengan menggunakan fungsi 'Read more button' sila rujuk google untuk mengetahui read more button. Pengalaman pendamba pernah menggunakan read more button, ternyata page view anda akan menjadi sangat tinggi. tapi berhati hati buat pengguna, ' open link on new tab' ini sedikit sebanyak akan membuatkan pengunjung bosan untuk berkunjung ke blog anda.

Bagaimana pula untuk tingkatkan UV? Ini sangat sukar kecuali anda mempunyai populariti dan pembaca setia setiap hari. salah satu stratergi yang anda boleh gunakan adalah.. klik link di bawah

Viral strategi.

Selain itu , Anda boleh tingkat kat UV anda dengan ping di Facebook, twitter dan group blogger yang aktif. ini sudah banyak dijelaskan oleh ramai blogger dan pendamba nak anda tahu apa yang anda perlu lakukan untuk menarik pengunjung?

Kekemasan blog dan isi entri harus dititik beratkan. dalam apa jua cara sekali pun anda cuba mendapatkan UV dua elemen ni anda harus fokus terlebih dahulu supaya pengunjung selesa terhadap blog dan penulisan anda. Jika anda ingin kan UV di blog anda, pendamba nasihatkan jangan lakukan entri yang berkaitan personal. personal lebih baik anda simpan dalam diari anda. 

Daripada UV datang nya komen. benar? ya benar daripada pengunjung la datangnya komen untuk entri kita. pendamba tidaklah kejar UV dan pageview, tapi pendamba lebih suka mencari dan membaca komen anda untuk entri pendamba. Jadi ingat jika anda mahukan UV di blog anda. Blogwalking la secara bijak, jangan nantikan Bounce Visitors sahaja. Tingalkan jejak anda di komen entri seelok eloknya berbanding di shoutbox kerana komen itu akan kekal berada di situ.berbanding di shoutbox yang mudah hilang.

1uv = 2pageview

Ini da kira ok untuk blogger baru. pendamba pun tak de la tinggi sangat traffik. sapa la kenal pendamba. pendamba buat entri ni sebab nak tolong blogger baru jer. jadi jika anda harapkan sehari 500uv. Usaha lebih la itu nasihat pendamba. segala kekurangan dari diri pendamba sendiri semoga entri ini akan membantu blogger baru untuk terus berjaya dalam dunia blogging.



THANKS FOR READING ♥ COMMENT

18 bicara cinta:

TrigYy said...

nice tips..

nk tmbah sket. ak baca entry mu ni. bnyk jgk mu kaitkan dgn entry2 lama mu. tapi mu tak ltak link. klu mu linkkan blik entry lama. mybe PV akn lbih tggi.

miss jambu said...

tips yg bagus..hehehe...makasi sebab berkongsi tips..

Nizam Ijam said...

tips terbaik dr ladang..hu2

Lat'z said...

tips dan info yang menarik pendamba...thanks...

RinsyaRyc said...

lalalala...

>>letak entri sal lee min ho comfirm meletup. (aku heran sbb aku tak penah letak entri sal lee minho kat mana2 fb, twitter, fofularkan kat mana2, pi entri tu jugak yang paling feymes. iskk.. menyampah aku ngan leeminho. aku suka kim hyun joong. ikikikiki...)

http://bulatmata.blogspot.com/

Admin said...

singgah lagi ..hehe.. tips yang bagus .. urm betul jugak .. kadang-kadang post kita tak semestinya pasal personal .. they more concern to tips or tutorial or anything that beneficial to them ..

MEh La Singgah Sini pulak .. =)

Atiqah Wadiah said...

tanx 4 d info :)

Falling . said...

like3~~~

lisa min said...

thanx for sharing the tips. berguna ni. =)

Ku Azhar said...

gud2 :)

Noor Maizan said...

wah thank you kongsi info nie...eh blog sy ok ke tak ek?

desague said...

tips yang berguna. thanks!

izzatiRosli said...

bgus ni. thnxs fo sharing.

Shiema Sufian said...

suke bace ini. thanks for sharing :)

Unknown said...

susah la nak tingkatkan uv..uv sha xsampai 50 pun sehari. aduiii ajar sikit cm ne nak buat hehe

Rozita Ceritaita said...

thanks for sharing!

Afiq said...

tips yang best terima kasih :D

broaus said...

oh begitu..caranya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD