PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Segmen 4 : NT | Aku Gila Korea

Hai kali ni PM nak join segmen dari teman PM ni,hidup kena ceria ceria ye jangan sedih sedih. Kasihan hati tu. Ok la segmen yang dikenali sebagai “ Aku Gila Korea” . Eh PM minat korea ke? Minat tak minat korang baca apa yang PM akan tulis pastu korang nilai la PM ni minat tak korea. Jom teruskan pembacaan anda.
Artis korea pertama yang PM minat adalah 2PM . Ha! Ada simbolik tak PM dan 2PM ,kenapa PM minat group ni. Lagu pertama yang buat PM jatuh cinta dengan group ni adalah lagu Without You, salah satu sebab kenapa lagu ni menarik minat PM adalah mengenai lirik dan gerak tarian lagu tu. PM minat gila dance step diorang kreatif. Terutamanya part chorus tak caya?korang cari la di youtube. Tambahan dengan faktor rupa dan body diorang memang PM minat gila la. Lepas tu PM jadi tambah minat group ni lepas layang We Got Married antara Nickhun2pm dan Victoria Fx. Antara lagu best group ni I’ll be back, i cant, Dont stop cant stop, hate it, take off, Tired off waiting, 10 of 10 ,Again and Again dan Hand up. 

Bila bercakap mengenai 2PM pasti akan dikaitkan dengan 2AM, pada awal kemunculan dua group ni disatukan sebagai satu group yang dikenali sebagai Oneday di bawah JYP. Sebelum mereka berpecah menjadi dua group berasingan. Bercakap mengenai 2AM, group balada yang tidak terkenal dengan tarian tapi diminati ramai kerana kekuatan dan kehebatan vokal masing masing. Lagu 2AM yang menjadi pilihan PM , Friend Confession , I did Wrong dan This Song. Tenyata kekuatan dan kehebatan vokal 2AM dapat disaksikan dalam 2009 SBS Gayo Daejun di mana 2AM dan Davichi bergabung dalam satu persembahan dan mendendangkan lagu Friend Confession dan 8282. Davichi juga salah satu duo yang PM minat .

Group korea lelaki yang menarik hati PM terutamanya melalui dance step adalah Beast terutamanya dalam Star Dance Battle 2010 tarian diorang sangat best. Lagu Beast yang PM minat adalah Beautiful, Shock, Because of you,special, Take care of My Girlfriend dan Mystery. Selain itu Band korea yang PM minati adalah Cn Blue yang popular dengan lagu Im Loner, Love , Love Light, Love Revolution dan Intuition . Dan sebuah lagi band yang menjadi minat PM adalah FT Island yang popular dengan lagu After Love, Girl Dont know, i hope, love love love. Ketua kumpulan band ni pernah bersatu dalam satu movie yang bertajuk Ur Beautiful Yang turut menampilkan Jang geun seuk serta Park Shin Hye. Manakala group korea yang menarik minat PM melalui lirik lagu adalah sebuah group yang telah berpecah iaitu DBSK dengan lagu Forever love, Nothing Better, mirotic ,lovin you , wrong number serta Why did i fall in love with you.

Jom kita beralih kepada group perempuan yang PM minati walaupun ada group lelaki seperti Ukiss , Zea, GOD, Shinhwa, Shinee, Mblaq , Big Bang, Suju tapi PM tak terangkan. Jom Kita beralih kepada perempuan. Group perempuan yang menarik perhatian PM semestinya SNSD , Group yang asalnya dianggotai 11 orang member sebelum 3 daripadanya keluar menyertai group lain. 9member SNSD pasti menajdi tarikan peminat lelaki dengan kecantikkan mereka Tapi PM minat Seohyun dan sooyoung je. Yoona ngan yuri comel gak. PM paling minat lagu Honey,so Nyeo Shi dae , Way to go. Seterusnya group kedua yang paling PM minat adalah Kara yang popular dengan lagu Honey, Mister, Secretly secretly,Jumping ,lupin,i wanna, we’re with you dan pretty girl.

Group seterusnya adalah After School, tak dapat dinafikan After school merupakan salah satu group yang mempunyai dance step terbaik lagu lagu diorang pun best Terutamanya lagu Ah,bang, diva dan because of you. Ok la sampai sini je PM nak kenalkan artis korea yang PM minat kalau PM sambung lagi tertido korang walaupun banyak lagi group seperti T-ara, wonder girl, Beg, yang menjadi kegilaan PM. 

Nak sertai?jom klik banner diatas sana.sekian.
ps: maaf takde gambar tenet slow

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

18 bicara cinta:

Nyamuk Terbang said...

weyh xder pnjng lg ker
haha
makaseh sudi join

Just Mini Love said...

wow.. gudluck pm..

xdpat join.. xminat korea.. xtau ape2 pasal korea..hee

$^ow Qu33n said...

samelah kia,sy pon minat sangat2 2pm, lagu 2pm yang paling sy minat ialah i'll be back

ascil.punye.lah said...

amboii minat korea nih.

gudluck PM!=p

kunci locker said...

giler panjang...jenuh la si nyamuk nk baca...hahaha...gud luck..gud luck :)

tieka said...

wahhh...panjnggg,...

smilenajah93 said...

wahhhh ~ semua lagu tu kim sukalah ~~ weeee ~

Asningtiyas Nasdja Putri said...

putri dri segmen yg sama ^^ http://kuahayampedas.blogspot.com/2011/11/segmen-4-nt-i-aku-giler-korea.html

kim heeruul said...

wah..pack gila..

RinsyaRyc said...

<---kim hyun joong still di hati >_<

Rien Rose said...

panjanya!!!!!!!!!!!!!!!!!! anda lulus! ahha :P

iEdA said...

tbalik lak kita yea..jom terjah blog ida plak...

Unknown said...

wow peminat korean ni :D

The day we meet said...

gudluck yo!

Anonymous said...

gud luck ye PM.. :)

kita sama-sama minat korea ^^

monologmalamhari said...

hehe sy join jga segmen nie ..

lgu 2pm pling suka without you ..

cik dot said...

minat korea gak upeny.. huhu

Unknown said...

kelas kau PM , heheh minat sungguh :)
good good menjengah dari seg sama :)

http://lifeedisaster.blogspot.com/2011/11/segmen-4-nt-aku-gila-korea.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD