PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Pergi solat Jumaat ke?

Hai pembaca blog PM, seperti sedia maklum hari jumaat semua orang laki wajib menunaikan solat jumaat jika tiada kesulitan kan? Tapi hari ni PM dapat tengok sikap segelintir manusia manusia yang bergelar lelaki ni, Datang ke masjid tapi...... jom teruskan bicara anda.
oh ya klik sini , sini , sini jap
Tapi mereka,
Masuk lewat
Ini la perkara yang paling PM tengok sangat sangat malu, umur dah macam ayah PM tapi bila khutbah disampaikan mereka mmasih asyik berbual dan merokok di persekitaran masjid. Macam mana nak didik remaja kalau yang dewasa pun da perangai macam ni?
Sesetengah dari mereka sengaja melewat lewatkan untuk masuk ke dalam masjid, bila doa dibacakan selepas habis khutbah kedua baru la muncul muka muka nak pi ambil air semayang la, basuh kaki la. Nak ditegur nanti dikata PM berlagak pandai.
Selipar
Ini yang buat PM sakit hati dan sangat kecewa dengan sikap orang Melayu. NAk je PM lempar selipar dia tadi. Korang bayangkan lelipar diletakkan lebih tinggi dari tempat orang nak sujud. Tinggi sangat ke darjat selipar tu? kalau takut selipar tu hilang PM nasihatkan jangan la pakai selipar mahal pi masjid. betul tak?
Merokok
Ni PM paling pantang, pas merokok pi berkumur lebih kurang lepas tu semayang. aduh. kuat bau rokok. Hilang fokus nak solat. Siyes PM benci orang cam ni. tak fikirkan orang lain. Agakla nak semayang jemaah hisap rokok bukan nye orang lain nak ambil bau rokok datang masjid ni. 

Tiga perkara ni je yang PM nak rangka hari ni. Yang lain malas nak tekan kan. sekian..

Tips dan trick blogger baru di sini.


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

7 bicara cinta:

Miss Purple Ungu said...

kt mana2 masjid mmg ada situasi camni huhuhu

nurul diana said...

humm. bese latu , tp part rokok tu mmg laa , bau rokok da laaa busuk

Nyamuk Terbang said...

xg smbhyg jumaat
xthu lak
hehe

KizZ said...

Woww...rileks2..hate rokok too..

kim heeruul said...

selipar buruk gua pernah kene rembat.
balik kaki ayam..(-.-')

ieyza afieyna said...

mcm tu ke org2 time kat masjid..?

bru tau ingat kn wktu di masjid la semua menjaga adab sopan..xsgka lak mcm tu..

eisha said...

btul2..huhuh..org laki nie kdg2 p masjid pon juz nk ckup kan syarat je..kot ye pon tkut hilang slipar tue, len kali bwk plastik same p masjid..nk je msuk dlm masjid tue, letak slipar lam plastik, then letak lam beg..fuh..selamat...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD