PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Tekanan Dengan Lelaki | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Lelaki  cara berfikirnya makro, iaitu dia melihat secara keseluruhan, sedangkan  para wanita mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci. Maka itu, usah hairan, terkadang kekasih/suami selamba dengan masalah yang anda rasakan cukup berat. Anda telah kering air mata sedangkan dia masih belum menitis walau sebutir pun air mata.
Hai semua, pernah tak perkara seperti ini berlaku pada anda.. terutamanya perempuan.. Anda sendang menghadapi satu masalah bagi anda memang cukup berat, anda luahkan pada pasangan anda dan pasangan anda menerima masalah itu seperti perkara remeh temeh je.. Dan anda mmungkin kecewa kerana sikap pasangan anda yang terlalu memandang rendah pada masalah anda sehinggakan anda terasa bahawa dia tidak memperdulikan tentang masalah anda.


Wanita berkebolehan untuk membicarakan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti. Tetapi lelaki lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu. sebab itulah bila anda suarakan sesuatu pada pasangan anda kadang kadang mereka hanya diam dan tak memberikan respon. Pendamba faham anda kaum hawa memerlukan jawapan bukan nya berdiam diri, tapi oleh kerana sifat lelaki itu sendiri begitu, reaksi lelaki itu juga dipengaruhi oleh sikapnya jadi mereka akan lebih banyak diam. tapi percaya la kalau mereka sayangkan anda, diam seorang lelaki tu bukan hanya diam yang tidak berisi.


Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya
p/s: pernah ke pendamba diam seketika semasa bercakap ngan seseorang semasa di talefon??


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

4 bicara cinta:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

nak like~
sangat-sangat setuju..
kadang-kadang kita da fikir tahap maksimum punye risau, tp orang laki ley lagi cakap~ rileks la~
adoi~

Pendamba Mawar said...

hehe.. tula susa kan nak faham?tapi itu la lelaki..:)..law dua2 pihak berpikiran sama susa la..:)

I do I need Iman said...

pernah ke ea?
jap pkir balek. hahahhaha ;)

Pendamba Mawar said...

Mawar pernah ke erk..ada ke ek..hahaha ada kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD