PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Ku Lepaskan Segalanya | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pertamanya pendamba nak mintak keizinan untuk menggunakan kata ganti diri 'aku' untuk entri ni..
Pada kedinginan malam ini aku menuju ke suatu tempat,untuk diriku menenangkan fikiran.. dengan sehelai sepinggan aku menuju terus ke destinasi ku... indahnya ciptaan Tuhan.. lukisan bintang bintang terbentang luas di dada langit. aku bersyukur padamu kerana aku masih mampu melangkah dibumi mu yang fana ini.. ku gagahi langkahku, ku kuatkan semangat ku untuk sampai ke destinasi yang aku tujui..
tersedar aku dari lamunan ,betapa kecil nya diriku ini dengan kekuasaan Mu, Engkau menciptkan dan mentadbir alam semesta ini seindah indahnya tetapi aku seringkali leka dengan buaian nafsu duniawi,sering kali alpa dengan perasaan jiwa mudaku.. mata ku tertumpu pada keindahan dada langit, sambil aku dihiasi dengan bunyian yang mengalun dari hempasan ombak.. aku hanyalah aku.. duduk sendirian berlantaikan pasir.. memikirkan harapan ku,memikirkan masalahku.. 
seringkali aku ingin membuang segala perasaan ku ke dasar lautan yang indah itu.. tapi aku tak mampu untuk melakukan perkara itu kerana aku masih memerlukan perasaan itu.. sambil bayu malam menghembus ke arah ku aku mengenggam pasir yang berada di telapak ku.. andai sebanyak ini dosa yang telah aku lakukan adakah aku layak untuk berada di syurga mu
Mampukah aku menghadiahkan seluas lautan kasih sayang ku ini pada dirinya? atau aku sekadar membiarkan semua itu terdampar di kamar hatiku ini.. aku ingin lakarkan perasaan ku di hamparan langit yang luas ini agar engkau dapat memahami apa yang terbuku di hati ku.. aku menitis kan airmataku kerana aku takut kehilangan mu, tapi aku sedar tangisan bukan penyelesaian nya...aku akan terus kuatkan semangatku, tingkatkan usaha ku... agar dapat ku gapai impianku...

sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

9 bicara cinta:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

wahai hati,
bersabarlah mengharungi segaa dugaan,
kerana Maha Pencipta sedang menguji kita dengan kekuatan.

Wahai hati,
Jangan teralu taksub dengan cinta dunia,
kerana kamu akan sering terluka kerananya.

Wahai hati,
Dampingila Tuhan mu Yang Maha Esa,
PAsti, kau akan peroleh ketenangannya..

Wahai hati,
kuatkan dirimu menempuh dugaan,
keran sesuatu yang terjadi ada hikmah di pengakhiran~

:)

I do I need Iman said...

dgar tue yg atas ne ckp pe ;)
mwr cme mmpu tersyum ;)

Pendamba Mawar said...

hehe..masih belum kuat tapi ok la sikit..ahaks.metacih saudari

fAr'z hAdi said...

blog makin lawa.....^_^
la tahzan..Allah sntsa ada utk kam0o =)

Ku Azhar said...

oh sahabatku! eh..hehehe semekom! dh mndi lom??

SheyPull said...

akan ku lepaskan kau syg ku...:P


eh jom undi saye?

JOM singgah blog saya nak... eh pilihan raye dah mule ke? kat mane? isk...owh....

Truely Aimie Diyanna Benignant said...

pendabar mawar pnye blog semakin gempak lah :)

btw nice entry.

Boleh saya mntak jasa baik pendamba da kawan2 komen entry saya yg ini?
http://imedianna.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

Sy join GA contest, hope dpt bntu sy :) thx a lot

sharifah sakinah said...

nyamannye hembusan bayu pada waktu mlam2 nie.....hehehe

Pendamba Mawar said...

kak far'z> insyallah... sy sentiasa mnerima dugaan dengan senyuman la plak..:)

ku>wasalam..er..lom..wahaa..kidding

sheypull>sempat na promote

Aimie>sy akan terjah

sakinah>ahh tapi memudaratkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD