PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Jangan Ucap Selamat Tinggal

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Ucapan yang paling ditakuti dalam sesebuah perhubungan.. iaitu ' Selamat Tinggal' iaitu berjauhan atau putus hubungan. Pendamba yakin tentu anda mesti kecewa tahap dewa bila perhubungan antara anda dan yang tersayang putus di tengah jalan sedangkan mimpi anda adalah berbahagia dengan nya untuk sepanjang hayat anda..


ok amik mood hayati lagu ni ..


Sampai di sini sahaja hubungan kita.. abang rasa kita tak mampu lagi meneruskan perhubungan ini..abg cintakan sayang tapi abang tak mampu untuk membahagiakan sayang...kekasihnya, kelu lidah,bergenang air mata


kenapa mengucapkan perpisahan?jika anda masih sayang? pernah tercatat bait puitis yang mengatakan


Never say goodbye when you still want to try. Never give up when you still feel you can take it. Never say you don’t love a person when you can’t let go.


Pendamba tahu walaupun hanya percintaan bukan nya satu perhubungan perkahwinan tapi kehilangan nya memberikan impak yang sangat besar pada pasangan.. andai maut memisahkan kita ,redhailah. tapi jika perpisahan itu atas sebab lain yang masih boleh dielakkan.. sesungguhnya.. teruskanlah perhubungan tersebut, bahagiakan lah orang yang disayang itu yang terbaik. 



Who do you turn to when the only person in the world that can stop you from crying, is exactly the one making you cry?

jika ini terjadi?apa tindakan anda?apa pandangan anda? mesti pasangan anda sangat kecewa bukan? kemungkinan perkara negatif yang akan berlegar legar di benak fikiran nya..kenapa pendamba berbicara madah itu?kerana..
You taught me how to love, but not how to stop


sebaik nya usah la memutuskan perhubungan sedia ada..andai benar benar tak dapat diteruskan lagi cuba la lepakan dengan cara yang baik.. kerana hati adalah sensitif.. menerima hal yang menyedihkan bukan la sesuatu yang disukai semua orang.. Andai bukan jodoh bersama. redhai lah aturan yang telah di tetapkan Nya.. usah terlampau kecewa.. akhir kata dari pendamba..

kemanisan dan keindahan dalam sebuah perhubungan percintaan ibarat sekuntum mawar, kesedihan dan permasalahan dalam perhubungan ibarat gugurnya kelopak mawar tersebut.. andai habis kelopak mawar,tika itu pudar lah keindahan dalam sesuatu perhubungan.. jagalah ia sebaik nya ,tatanglah ia dengan penuh kasih sayang..nescaya kamu akan memperoleh satu kenikmatan dan kelebihan dari usaha yang anda lakukan itu.. ikhlas Pendamba



THANKS FOR READING ♥ COMMENT

27 bicara cinta:

Nyamuk Terbang said...

nie dktr cinta ka ap nie

Nur Eyda said...

huhu...entry menyentuh perasaan neh...

anismelon said...

waaa..jangan lah ucap selamat tinggal kat anis..sedih..hikhik..

entry doktor cinta..:)

Pendamba Mawar said...

namuk terbang>ngee.. lom layak lagi...

eyda>hehe.jangan nangis

anismelon>tak kan ucap slamat tinggal kat anis..hehe..lom layak jadi doktor cinta

yad'z said...

banyak typo detected nieh... hehehehe... btw.. setiap perpisahan tu insya Allah.. menjanjikan pertemuan yang membuahkan senyuman dikemudian hari... =)

Pendamba Mawar said...

typo?abaikn..hihi

teha said...

waa ! suke lagu niee :)

Pendamba Mawar said...

hehe sy pon suka..:)

aizamia3 said...

kalau ucap selamat tinggal sekalipun masih boleh jumpa kan.. fb ada twitter ada blog ada.. susah2 call aje.. tapi kalau perpisahan yang abadi.. doakan moga dia berada dikalangan yang soleh/solehah.. ;)

Pendamba Mawar said...

betul tu aizamia..pendamba setuju..tapi jika perpisahan sebuah perhubungan percintaan?dapat lagi ke nk contact?

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

meaningful~ :) suka2!!

imah said...

xde experiance lagi bab nih .. just wanna say:

bunga bukan sekuntum.. *ok kot ^^*

Pendamba Mawar said...

amalina>thanks

imah>hehe.. kmbang juga bukan seekor..haha

kim heeruul said...

gua tak pernah say selamat tinggal..gua just say bubye...hihi..tapi tak bermaksud nk tinggal kan sesiapa..

Pendamba Mawar said...

haha..:) tu bubye lain.:)

sharifah sakinah said...

jangan di ucap selamat...jangan diucap tinggal..kepadaku...ooppsss...dah nyanyilah plak dalam nie,...hehe

Pendamba Mawar said...

best suara dia..:)

I do I need Iman said...

hihi jiwang lagi ;)

::contengan hati::)) said...

good bye bye ;)
paling tak suka nak berpisah-pisah ni kan

~syue syada~ said...

ayat puitis hee :)

Pendamba Mawar said...

mawar>jiwang2 mesti la

contengan hati>semua tak suka akan perpisahan

syue>mestila. napa jatuh hati ke..ngeee

aurora itu cahaya said...

like this entry =)

Pendamba Mawar said...

mekasih

yatt hagureru said...

huhu. my fave quotes:
"I hate goodbye,"

Namun adakala terpaksa juga ucap selamat tinggal.. T.T

Pendamba Mawar said...

hehe.. ya kadang2 ucapan itu perlu juga dilafazkan..

sharifah sakinah said...

hahaha....bestlah sangat........~~~^_^

Pendamba Mawar said...

haha//mesti best la..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD