PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Keikhlasan Dalam Percintaan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Hai semua lama benar pendamba tak buat entri cinta.. ok malam ni pendamba nak buat satu entri cinta.. keikhlasan dalam percintaan .. pendamba nak anda baca cerita ringkas yang bakal pendamba sampaikan..
Kisah percintaan diantara seorang lelaki yang tak berapa hensem dan seorang perempuan yang cantik tetapi buta... perkenalan mereka bermula di sebatang jalan di mana perempuan tersebut kehilangan arah untuk ke tempat yang ditujui.. dan lelaki tersebut menolong.dan mereka sering berhubung selepas pertembungan secara tak sengaja tersebut..sejak dari itu lelaki tu sentiasa menolong perempuan tersebut,sesukar mana tak kira masa lelaki tersebut akan berusaha menolong perempuan tersebut.. apabila perempuan tersebut bertanya tentang rupa lelaki tersebut,dia menggambarkan rupa sebagai seorang yang kacak agar perempuan itu tidak malu keluar bersama dengannya
sebulan kemudian perempuan tersebut menjalani pembedahan mata..  kerana malu dengan rupanya lelaki tersebut terpaksa menipu kepada perempuan tersebut bahawa dia sudah berpindah ke luar negara.. dalam kesedihan meratapi pemergian kekasihnya itu,perempuan tersebut didatangi seorang lelaki kacak... dan mereka pun menjadi akrab.. sedangkan lelaki berwajah hodoh tadi seringkali memerhati tingkah laku perempuan terbaik.. akhirnya lelaki mengambil keputusan tersebut mengundurkan diri dari perhubungan mereka..
Tetapi selepas setahun..dengan izin dari Tuhan mereka dipertemukan... pada tika itu,perempuan itu telah tinggalkan lelaki hencem kerana tak dapat melupakan cinta pertamanya.. akhirnya perempuan itu menerima lelaki hodoh itu seadanya walaupun rupa lelaki itu hodoh..dan mereka berjaya mengekalkan hubungan tersebut hingga akhir hayat mereka.
Apa yang pendamba cuba sampaikan.. rupa bukan la ukuran dalam perhubungan...pernah pendamba mengudurkan diri dalam perhubungan kerana rupa dan luaran pendamba.. keikhlasan hati tu penting.. cinta mengajar seseorang menjadi sempuna.. benar atau tidak?kerana cinta apa saja sanggup dikorbankan supaya dapat memenuhi impian kekasih... untuk jatuh cinta senang..untuk mengekalkan satu perhubungan percintaan tu susah...dan keihklasan itu adalah segalanya dalam percintaan..sekian


Adakah anda jua begitu?bercinta bukan atas dasar rupa?tapi keikhlasan hati....

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

..cik gugu.. said...

gugu bercinta sbb dy eclas ngan gugu ;)

hehehehe.. malu malu...

Pendamba Mawar said...

bagus la..ahaks..:)

Eyda Syahida said...

for now, nak cari llki yg leh trime diri ini seadanya.. llki yg leh fhm sy.. bkan skdar ade rupa tp berlagak, xgune.. bkan juga berharta tp kedekut, sbb wang bkan mnjaminkn kbhgiaan yg hakiki.. mntak dijauhkan llki cmtu..

xnak jgak llki yg ego melebihi segalanya..

btw, tgh gilekan llki yg sukekan kanak2.. so cute!! ^^

pape pun, jodoh itu ketentuan Ilahi.. xleh nak memilih sgtla kan? :)

Pendamba Mawar said...

sy ngah gilerkan kartun..bukan kanak2..so masih xlayak..berdoa la semoga dapat dipertemukan dengan insan yang betul.:)

...Minah BluR... said...

perempuan hakikatnye semua nak yg hensem...tapi hakikatnya pmpn pentingkan hensem yg dalam..

Pendamba Mawar said...

saya pon kecewa sebab tu..tapi entah la lelaki dan perempuan ni sama je mudah teruja dengan sesuatu yang cantik dan menarik..:)

cik mate sepet said...

lumrah manusia..slalu trpedaya ngan kecantikkan..skrg ni, rupa x penting dh..ati yg pnting..ingt tu..HATI...
=)

Pendamba Mawar said...

ya hati..tapi itu byk kali kecewa krana rupa diutamakan..ahaks

cik mate sepet said...

ala..Allah ciptakn makhluk-Nya dgn masing2 ade kelebihan sndri..maybe kelebihan awk bkn pada rupa tp awk ade kelebihan len yg mmbuatkn pmpn trtarik ngan awk..kte mne tau kn???

Pendamba Mawar said...

tol jgak tu..:) sabar da brdoa je la..disamping usaha yang tak pernah putus

Rafidah Farhana said...

Ni baru betul-betul cinta.
Isk :')

Pendamba Mawar said...

:) mekasih.. hehe..cinta akan indah

Halimatun Sa'adiah said...

yea...rupe paras x kekal lme...

Pendamba Mawar said...

:).. setuju?mekasih

I do I need Iman said...

im not seraching for the face. im searchg for the true love.;p

Pendamba Mawar said...

bgus la cam tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD