PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

I'm Yours | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda
Betul ke pendamba ni??haha.. betul la.. apa apa pon sapa sokong bicara itu.. ramai yang dengki,benci sebab mereka hanya cemburu...contohnya anda seeorang yang hensem,cantik dan mempunyai sedikit harta hasil titik peluh diri sendiri..mesti ada segelintir insan yang baik hati akan berbicara tentang anda.. oh berbicara perkara negatif la bukan positif.. kenapa? sebab mereka cemburu tak dapat miliki apa yang awak ada...


 Selepas tu mereka benci anda,mereka tak tegur anda, selalu bercerita keburukan anda yang kadang kadang diada adakan cerita tu..hehe.. sebab mereka cemburu,mereka jeles .... cemburu tengok sikap anda, cemburu dengan tingkah laku anda,cemburu dengan pergaulan anda terhadap orang lain .. Jadi anda pon tak payah lah nak benci diorang yer..sampai bila mereka akan membenci..lama kelamaan akan penat jugak..akhirnya putus asa jugak.. jika ada seseorang membenci anda, berdoalah untuk mereka supaya hati mereka tenang..


Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia
ok kita teruskan ke bicara yang kedua, betul tak bicara tu.. anda mungkin insan yang terpenting bagi seseorang sama ada anda sedar atau tak sedar. kerana anda mungkin seseorang itu menitiskan air mata,dan kerana anda juga seseorang mampu mengukirkan sekuntum senyuman. Kerana anda mungkin hidup seseorang seperti disinari germelipan bintang dan kerana awak juga hidup seseorang mungkin akan mengalami kegelapan seperti gerhana...ahaks..kata omputih Love cures people — both the ones who give it and the ones who receive it .. kerana cinta dan sayang anda menjadi pujaan seseorang... jadi jagalah diri anda  sebaik baik nya ok..kerana anda seseorang yang memerlukan anda.. oh yang yang terakhir dari pendamba Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula, mungkin anda yang meminggirkan mereka ..sekian 




THANKS FOR READING ♥ COMMENT

10 bicara cinta:

AesyaZealous said...

kadang2 kite benci org sbb kite nk jd cm org tu.. hihi cm betul.

pendamba, nk tnye pendapat pasal orang yang ptus cinta then buat benda bukan2. contohnya bunuh diri ka, nangis 24 jam, kalau dulu tak smoking lps clash terus smoking dn lain2. ape cinta manusia ni terlalu hebat ke smpai manusia terlalu mengagungkannya?

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

kadang-kadang cinta itu tak kenal sesiapa, kadang-kadang, kita tak rase diperlukan bila bersamanya.. tp ingatlah, mereka sebenarnya menyayangi kita, cuma, mereka tak tahu nak luahkan macam mana. ^_^

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

@AesyaZealous

bagi pendapat amalina, itu lah silapnya kita sebagai hamba Allah, kita sepatutnya mencintai Allah dan Rasulullah melebihi cinta kita sesama insan, kerana itulah cinta yang abadi.. tapi, kita sebagai ciptaanNya yang lemah tak lari dari kesilapan, so, kita perlu matang dalam bertindak.. ^_^ sekadar berkongsi pandangan ye Aesya

Pendamba Mawar said...

aesya> kadang2 perkara cam tu berlaku bila nafsu mnguasai diri..terus terang bila kita berpisah kita akan terasa kesedihan.. masa kita sedih tu,syaitan dan nafsu bergabung mnghasut kita untuk melakukan perkara2 negatif... cinta mmg sesuatu yang dianggap buta kerana kita tidak mngawal sebaik baiknya... mereka melakukan pekara2 bodoh nampak sangat mereka tidak beriman kerana tidak mempercayai akan Qada dan qadar

amalina> kadang2 kita rasa xbguna..tapi pikir untuk kali kedua dan anda akan dapat jawapan anda cari

Alexandriana Alia said...

betul3!

Pendamba Mawar said...

alexandriana alia>metacih.eh nama cam id tweet sy..tapi sy alexander..haha

Ms JuLia said...

mawar..sy sgt setuju dgn ayat pertama kamu yg mengatakan dia benci sbb nk jadi spt sy..haha..itu la yg terjadi pada sy..kerana ada seorg sahabt sy sgt cemburui sy kerana ingin jadi spt sy..

Pendamba Mawar said...

julia> so pernyataan sy betul la ea..ahaks..:) mekasih

I do I need Iman said...

waaaaaaaaaaaaah. dah ada kemajuan ;)
gudluck. hnye mmpu tersnyum

Pendamba Mawar said...

jgan la senyum jer..hehe.. mekasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD