PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Sekuntum Senyuman

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hai semua pembaca, da la pendamba tak menulis entri cinta kan?kenapa ea? mood cinta hilang ke pendamba oiii.. k izinkan pendamba berbicara soal madah puitis kali ni...ok ya boleh layan lagu ni sambil baca bicara pendamba ok..



Kenapa awak tak boleh senyum ketika berjumpa saya?? soal pendamba pada kekasihnya.. kekasihnya menjawab.. sebab abang lambat 5minit.. oh.. tersenyum pendamba mendengar jawapan itu.. kenapa abang senyum?soal kekasih pendamba.. pendamba dengan tenang menjawab, sebab sayang berada di sisi abg..

Anda faham tak apa yang pendamba cuba sampaikan dalam situasi tu? diri anda sebenarnya sangat berharga bagi seseorang, walaupun anda pernah terfikir 'siapa la yang sudi menerima aku yang serba kekurangan ni?" tapi percayalah kehadiran anda mampu mengukirkan sekuntum senyuman buat seseorang.


You came along just like a song
And brighten my day
Who would of believed that you where part of a dream
Now it all seems light years away


Kehadiran anda mungkin sangat bermakna buat seseorang, jadi jangan anda cuba untuk menghilangkan diri secara tiba tiba..maksud pendamba anda mampu membahagiakan hidup seseorang insyallah pengorbanan anda akan dibalas.. senyuman seseorang mungkin berharga buat orang lain.. nampaknya kebaikan anda telah berkembang.alhamdulillah.. ada pepatah yang menyebut bahawa...

Cintailah orang yang menyintai kita,bukannya cintai orang yang kita cintai,kerana orang yang kita cintai akan pergi kepada orang yang mereka cintai

tapi bagaimana jika,


Seseorang yang selalu membuat kita tersenyum tiba tiba seseorang yang sama juga membuatkan kita menangis?

bukankah pujangga pernah berpesan

Cinta itu seindah alam semesta, seindah cahaya bulan purnama, secantik kerlipan bintang

tapi adakah itu untuk selamanya??

Tuhan memberikan kita hujan,kita mengeluh.. tapi sedarkah kita akan keindahan pelangi selepas hujan??

Renungkan bersama.. Senyumlah..sekian.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

akan cuba untuk terus tersenyum seikhlsnya :)

kim heeruul said...

even gua sedih..gua tetap senyum..=)

Pendamba Mawar said...

amalina>bguslah cam tu..

kim>yeah kita tetap akan senyum

..cik gugu.. said...

hamboih.. sjak akhir2 ni pendamba smcm je...

C i k P i p i T e m b a m said...

cik gugu mcm tau2 je kan . hhe . btol apa ckp pendamba tu . . stiap yg trjadi yg berlaku ada hikmahnya . yg plg btol sekali kita harus cintai org yg mncintai kita :)

nashanadz said...

akak setuju sangatlah!! hihi

tapi CINTA? CINTALAH PADA YANG KEKAL.. tak rugi malah sangat2 menguntungkan.. cinta DIA?bahagialah kita dapat..

senyumlah senyumlah ahaiii cek mek molek.. hihih

tomatokering :) said...

senyum tak perlu kata apa2 ;p

Pendamba Mawar said...

cik gugu>kenapa2 hehe..cam biasa je..


cikpipitembam>haha..apakah?mekasih setuju ngan saya

nashanandz>mekasih akak..:)

tomatokering>senyum..ahaks

NNisa said...

cinta Allah cinta yg abadi dan kekal. sentiasa akan dibalas. :)

Pendamba Mawar said...

ya betul tu..:)

imah said...

^^ romantis bagai pungguk rindukan bulan..

Pendamba Mawar said...

imah..ngeee..romantis?ahaks

::contengan hati::)) said...

rasa macam nak like sejuta kali je boleh ;)

Pendamba Mawar said...

sila2..hehe,mekasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD