PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Masalah Cinta 2

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Hai selamat pagi semua pembaca blog pendambamawar.. pagi jumaat yang indah ini pendamba terbukak hati ingin berbicara soal cinta.. jika sebelum ini pendamba pernah berbicara tentang masalah cinta dan masalah cinta 1.. kali ni pendamba ingin berbicara tentang satu lagi permasalahan dalam cinta... dengan keizinan dari Allah SWT..semoga pendamba dapat meneruskan penulisan ini...


kenapa banyak sangat masalah atau dugaan semasa kita bercinta? pasangan tak sesuai untuk kita?atau ada hikmah di sebalik semua yang terjadi...selagi perhubungan tu mampu bertahan dan tidak menyebabkan jiwa anda terganggu lebih baik anda meneruskan perhubungan tersebut jika sebaliknya yang berlaku... anda mungkin terpaksa memutuskan perhubungan tersebut...


Kenapa awak tak pernah untuk memahami perasaan saya?kenapa dengan awak ni?? susah sangat ke nak percaya dengan saya?


Lelaki susah memahami Perempuan, atau Perempuan tidak memahami Lelaki?dan Sebaliknya


Apa pandangan anda tentang masalah ini? anda pernah mengalami masalah ini?mari kita kongsi kan serba sedikit tentang ini.. sama ada salah dari lelaki atau perempuan atau..kelemahan diri sendiri.. kenapa lelaki dan perempuan tidak sekepala?dan mempunyai fikiran yang sama..kan senang.. takde la masalah ini berlaku. 


tapi pernahkah anda berfikir tentang keindahan dan keistimewaan ini? jika lelaki dan wanita mempunyai cara berfikiran yang sama..tidak kah hidup ni bosan?dan jika ada masalah yang menimpa..bagaimana untuk menghadapi jika kedua duanya mempunyai fikiran yang sama?


Lelaki dan perempuan adalah berbeza.. sejak dari rahim ibu perkembangan bayi lelaki dan wanita adalah berbeza... jadi besar kemungkinan pemahaman antara lelaki dan perempuan adalah berbeza.. kebanyakkan lelaki memandang sesuatu masalah tu dengan cara ringkas..berbeza dengan pemikiran perempuan yang menghadapi masalah dengan agak mendalam...  jadi cara pemikiran mereka adalah berbeza...


Al Quran telah menyatakan , dalam surah At -Tiin ayat 4: yang bermaksud ' Sesungguhnya telah kami ciptakan manusia itu sebaik baik nya'..


ini bermaksud stiap kejadiaan tentang penciptaan manusia sama ada lelaki dan wanita adalah sebaik baik ciptaan Nya, jadi masalah tentang pemahaman perasaan lelaki tidak patut lagi timbul.. pada pandangan pendamba.. masalah ini berlaku bila nafsu dan emosi menguasai pemikiran kita..dan jika berlaku permasalahan ini.. pendamba sarankan pada anda.. supaya berhunbungan dengan pasangan anda.. berbincang  tentang permasalahan ini.. kerana.. perbezaan pemahaman dan pemikiran anda berdua jika diadun dengan cara yang betul akan menghasilkan satu output yang sangat indah..


Yang terakhir dari pendamba.jika anda sebarang pendapat atau pengalaman mengenai permasalahan ini sudi sudikan lah berkongsi bersama pendamba.. kerana sesuatu yang membuat pikiran pendamba pelik adalah.. bagaimana satu pasangan boleh menerima cinta jika mereka tidak mampu untuk saling memahami.. bukankah kita pernah berbincang tentang Aiming for 3k? semuanya kunci dalam sesebuah perhubungan..sekian.


p/s:jika ada kesalahan dalam penulisan ini..sila betulkan pendamba
THANKS FOR READING ♥ COMMENT

8 bicara cinta:

Nur Eyda said...

lelaki dan perempuan memang kebanyakkan mempunyai perlakuan yang sangat berbeza...tak menarik lah sesuatu hubungan itu kalo mereka terlalu bersefahaman..kadang2 sifat kurang memahami itu menguatkan lagi kasih sayang diantara pasangan...sebab sifat ini menguji kesabaran dan kesetiaan kedua-dua pasangan tersebut...yang paling penting kena ade kepercayaan dan sikap saling bertolak ansur....heeee...insyaallah ada kebahagiaan...

Pendamba Mawar said...

ya..mekasih atas nasihat itu... keyataan yang sukar diterima adalah perbezaan.ades..sukar2

cik mate sepet said...

i'm free now..x pyh nk pk2 mslh cinta ag.. =)

Pendamba Mawar said...

free?eh?btol k ni dik?semua da ok?

Nurhasliza Jeffry said...

Yup! betoi tu. Kalau takde yang 3 K tu, memang tunggang langgang la jawabnya. Bagi saya, kedua-duanya kene pandai memainkan peranan masing-masing dalam sesuatu perhubungan tu kalau nak aman damai.

imah said...

oh.. saya takde masalah dengan cinta.. buat masa ni coz i`m single..

sebab,i`m waiting for the best among the best..

kakak and maksu saya selalu kate saya nih anti lelaki.. not that kind of thing actually..

pengalaman orang membuatkan saya selesa single buat masa ini.. bagi saya, couple adalah satu yang membuang masa.. bila dah clash, habis gitu ja.. pada masa couple juga kita tak gerenti dia adalah jodoh kita kan..

melainkan kalo kita dah cukup serba serbi, maka, halalkanlah perhubungan itu..

moreover, couple tuh an haram..

peringatan kepada saya juga agar iman kuat.. semuanya pada tangan DIA..
*aduh, panjang la plak.*

Pendamba Mawar said...

mekasih yang sudi komen

kim heeruul said...

masing2 kene memahami antara 1 sama laen...

mcm gua , gua nak yg dia serupa minat dgn gua..ap yg dia suka gua pon suke..like this..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD