PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Spontaneous Thursday #29

Perluaskanlah bidang dan minat dan kegemaran anda supaya masa anda tidak terbuang dengan sia-sia yang boleh menghanyutkan anda dalam kegiatan atau arus fantasi yang menjahanamkan diri anda. Anggaplah dunia sebagai sebuah tempat yang penuh dengan beraneka perkara menarik yang menunggu anda untuk meneroka dan mempelajarinya. Anda perlu sentiasa bersedia untuk memberi pertolongan, bantuan dan khidmat kepada orang lain. Bersyukur dan bergembiralah terhadap kejayaan dan kemajuan yang dicapai oleh orang lain dan jangan sekali-kali anda merasa cemburu atau iri hati terhadap mereka. Anda hendaklah lebih banyak berfikir dan bercakap tentang pengalaman-pengalaman yang menggembirakan daripada pengalaman-pengalaman yang membawa duka nestapa. Bersyukur dan berpuas hatilah dengan apa yang anda miliki sekarang. Jangan sekali-kali berfikir bahawa anda akan bergembira setelah memiliki perkara-perkara yang tidak anda miliki sekarang.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

PutryAin said...

betul2 putry sokong.. hiihi...

faizulosman said...

btl tu... kdg2 iri hati muncul dlm diri ini... tp, sy jdkn semangat utk diri sy bgun macam org tersebut...

http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/keramat.html

Miss Nadya said...

cemburu untuk makin berjaya xpe..:)

Noraien said...

sangat sokong :D

Dunia nie penuh pancaroba,manusia kena bersiap sedia untuk hadapi nyer -_____-

nasha sanza said...

hmm.maksud yg mendalam dan bermakna..:)

yad'z said...

saya sayang diri saya... <3

Nisa Greennnpanda said...

"Anda hendaklah lebih banyak berfikir dan bercakap tentang pengalaman-pengalaman yang menggembirakan daripada pengalaman-pengalaman yang membawa duka nestapa."

btul3.. tgh nk praktikkn, hehe.. XP

Edy Fee said...

hakikatnya bukan senang nak cari org yg ikhlas nak tolong org lain

izamin said...

yea fizah sokong edy fee ni :))

Eza Boom Boom :) said...

iri hati tu tanda seseorang perlu menjaga hatinya dengan lebih baik lagi.. Iri hati tu boleh merosakkan orang lain.

Original CikTeddy said...

rasa syukur itu indah =)

msredcheesecake said...

Kdg2 terlupa betapa beruntungnya kita.....

fierul said...

iri hati tu kalau yang positive tape jgn negatif ..

skong sgt :)

kim heeruul said...

cemburu kalau org itu berjaya & kita bertekad untuk berjaya juga itu tak apa..^^

ieyza afieyna said...

setuju.. !!

Miss Purple Ungu said...

cemburu tu ada baik dan buruknya
yg penting think positive je
#thanks sudi masukkan blog kita dlm bloglist PM tu ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD