PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Ajalku lagi 8 tahun

Hai pembaca blog PM, kali ni PM nak update sikit je sebab takde idea. PM terkejut doktor cakp PM dapat hidup 8 tahun je lagi. 8 tahun bukan satu tempoh masa yang lama, pejam celik pejam celik akan tiba 8 tahun tu. Adakah PM da bersedia untuk menemui Pemilik Jasad Ini. Adakah PM yakin PM dapat melepasi titian Siratal Mustaqim. PM berada di kumpulan manakah ...

Kumpulan pertama berjaya melintasi seperti kilat yang memancar.
Kumpulan kedua melintasi seperti angin yang kencang.
Kumpulan ketiga melintasi seperti kuda yang baik.
Kumpulan yang keempat seperti burung yang pantas.
Kumpulan yang kelima berlari.
Kumpulan keenam berjalan.
Kumpulan ketujuh berdiri dan duduk karena mereka dahaga dan penat. Dosa-dosa terpikul di atas belakang mereka. Muhammad berhenti di atas Shirath. Setiap kali, Muhammad melihat seorang dari umatnya bergelayut di atas Shirath, kemudian ia akan menarik tangannya dan membangunkan dia kembali.
Kumpulan kelapan menarik muka-muka mereka dengan rantai kerana terlalu banyak kesalahan dan dosa mereka. Bagi yang buruk, mereka akan menyeru: "Wahai Muhammad!" Muhammad kemudian berkata: "Tuhan! Selamatkan mereka! Tuhan! Selamatkan mereka"!
Kumpulan kesembilan dan kesepuluh tertinggal di atas Shirath, mereka tidak diizinkan untuk menyeberang.

Ajal maut bukan la permainan kita untuk diteka , tapi jika tiba masanya seperti doktor ucapkan. Biarlah PM pergi dengan aman. Biarlah PM menjadi insan yang ditangisi ketika kematian bukan insan yang dikeji dan dicaci ketika kematian. Bijak doktor tersebut mengaturkan hidup manusia. PM bukan nak percaya kata doktor tersebut. Kerana semuanya telah ditetapkan olehNya.

PM memohon maaf buat semua untuk salah silap PM dengan anda semua. Jika diizin Tuhan sudah sampai masanya PM pergi, PM tetap kena pergi meninggalkan anda semua. Sedekahkanlah bacaan surah dari kitab suci Al Quran buat PM. Bukti dari doktor mengatakan PM mampu hidup lagi 8 tahun.


hehe entri saja promote mengingati akan kematian. Maafkan segala salah silap PM ye. PM nak hidup bahagia ngan insan yang sudi menerima PM dulu.sekian


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

22 bicara cinta:

~~oOpEt~~ said...

adeh.. ty atas peringatan :)

PutryAin said...

huhhuhuh... mula2 baca terkejut.. sambil terfikir pm ni sakit ape.. then bila baca yang kat bawah atoiiiiii.... hukukhuk

btw thanx pm mengingat kan kami...

cik ayuni said...

kita sememangkan ken asentiasa mengingati mati...teringat lgu nasyid

''ingat 5 p'kara sebelum 5 p'kata..''

Miss Purple Ungu said...

tajuk entry buat org tkejut je la PM ni huhu...

semoga menjadi iktibar buat semua ;)

Original CikTeddy said...

ade info pnting dlm entri ni..thanks pm =)

nasha sanza said...

hai,ingat sakit tadi..thanks ingatkan dekat semua pasal mengigati mati..semoga pm panjang umur dan berjaya dalam hidup..:)

Amoychanteks said...

minta maaf jugak PM salah silap. hee :)

saya cello191 said...

sapa yg taw ajal die,,mmg beruntung..

die akan selalu ingat kt Allah..^^

Lea Isnawi said...

di masa yg ade ni
kumpullah sebanyak mana pahala

maafkan cik lea jugak

MeeRole said...

Buat suspen je pm ni..tq utk perngatan..mati itu pasti..

Eyda Syahida said...

-______________________-





senget!

Muna rahimah said...

PM BUAT SUSPEN LAAAAAAAAAAAAAAA ! >,<

yad'z said...

huhu.. abang buat gak benda nieh.. ajal maut ditangan tuhan// =)

meisnani said...

hahahah tibe2 wa panas ati je bace entri lu.. ape2 un mengingat kematian ni dapat pahala..=)

ieyza afieyna said...

jgn ckp sebarangan.. kdg3 kata2 akan menjadi doa.. :)

CekbOlat-bOlat said...

ingt betul2.. haishh

kim heeruul said...

ceh..ingt kan betul2..
keh keh keh..thankz atas peringatan itu.. =)
hope umo lu panjang amin. =)

narumi sakura said...

huhu entry yang sgguh menakutkan n mencuakkn..T^T..igtkn ade pe2 la yng blaku kat PM huhu

Eza Boom Boom :) said...

sememangnya kita kena mengingati mati setiap saat untuk memperkuat iman kita kepada Allah. InsyaAllah. Sama-sama kita saling mengingati ke jalan kebenaran :)

Nisa Greennnpanda said...

bgus la PM..
tlg igtkn sy nie gak, huhu~.. T_T

fierul said...

nice sharing pm :)

anamizu kaito said...

adeh memule bace mcm terkejut dah.. ingtkan sakit kronik ke hape ke..haiyo la PM =P


TQ atas peringatan :)







luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD