PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Lima perkara annoying tentang jiran

Hai pembaca blog PM , kali ni PM nak berbicara mengenai jiran. Sapa takde jiran?awak tinggal kat mana?gua?hehe PM pasti korang semua berjiran, tak kira la jiran rumah mahupun jiran bilik. Pasti banyak ragam yang korang dapat lihat kan? jom PM nak kongsikan 5 perkara annoying jiran PM. 

Pasang lagu kuat kuat
Ni la masalah utama bila berjiran dengan orang 'pekak' asal lagu je memang kasi kuat ke? adus.. pening kepala PM . Masalah utama yang PM hadapi bila diorang ni yangn jenis tak faham bahasa pasang lagu kuat kuat tak kisah di dalam rumah mahupun dalam kereta pada masa tak sesuai. patut ke pasang lagu kuat masa azan asar? azan maghrib?ish.. pastu kalau hari minggu jam 2 3 pagi tu cam pukul 2 3 petang la. kuat giler pasang lagu. tak faham.

cakap kuat kuat kalau berkumpul
Ni pun salah satu yang sering mengganggu PM, perlu ke nak cakap kuat kalau orang tu ada depan mata? PM tak faham memang sah pekak atau style cakap kuat. tapi memang tak taw nak jaga suara langsung. terutamanya kalau marah anak diorang adus, jeles sebijik sebijik apa yang dia duk menyumpah kat anak dia. buat malu family je

buat bising/menukul/memaku
Yang ni satu lagi masalah BESAR, PM tak tahu apa yang dia ubah kat rumah dia sampai setiap hari duk menukang je kerja, bising kot kadang kadang waktu maghrib pun nak menukul lepas subuh pun nak menukul tak faham betul dengan sikap jiran PM ni.

lepak waktu tak sesuai
Ha ni memang PM tak suka, marah anak diorang balik lewat. Tapi yang mak ayahnya maghrib pun duk potpetpotpet lagi . apa entah yang khusyuk sangat sembang tu. PM pun paling lewat balik main bola bila kat masjid dah kedengaran BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM. Ni diorang mahgrib makin rancak. Kalau yang muda tak kisah la, ni yang dah HAJI .haih. fikir fikir lah sikit. 

main ekzoz motor
Ni ada budak pernah kena lempar kayu ngan PM sebab kes motor ni, dia boleh main 'wengweng' ekzos motor dia tengah malam. memang PM menyampah giler, taw la pakai motor rxz tapi tak perlu la nak wengweng bagai.
korang pulak cam ne?ada hadapi masalah yang sama ngan PM..jom kongsikan.
p/s: bukan aibkan jiran tapi sekadar berkongsi sikap rakyat kita.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

21 bicara cinta:

Lea Isnawi said...

jiran sokmo dtg hanta kuih.

suka2

hihi

puteri rimba said...

dulu dok quarters,jiran dah jadi cam saudara...sampai sekarang walau dah pindah...masih kunjung mengunjung macam saudara mara walau jauh
sekarang dok sendiri kat bandar...jiran sebelah just kenal...tak tegur pun...senyum2 je...

Aesya Zealous said...

jiran tak bermasalah.. hehe

Nisa Greennnpanda said...

jiran sy best gile..
suke bg hadiah2..coz diorg slalu gile gi oversea.. ^_^

Amoychanteks said...

sebelah rumah nie taska. lagi annoying!

Eza Boom Boom :) said...

Rumah Eza atas bukit. hee. Kat bawah bukit baru banyak jiran. Mostly, chinese. :) Hidup family Eza aman dan damai. Alhamdulillah.

Phat said...

kalo jiran ngan budak2 belajar bujang pastu bawak moto ..byk la jadi seperti di atas..kadang2 die org belajar je sampai u / poli tapi kesedaran dalam berjiran x de nak2 dok taman

era kecik said...

part pasang lagu kuat kuat era suka .. hehe . memang jiran era ni boleh dikatakan pasang lagu kuat-kuat ler.. tapi, era tumpang dengar sekaki.. takyah ler nak buka radio.. jimat!! haha :D

msredcheesecake said...

Setiap kejiranan mesti ada problem... Besa ke kecik ke.... Learn to live in it, selagi tak melampau biarlah...

reenapple said...

err.. jarang keluar rumah. plus setiap rumah dengan rumah yang lain.. jarak dia jauh.. so tidak menghadapi masalah2 jiaran..=)

Caythrine Amanda said...

Budaya jiran tetangga.....aptb!huu..

Miss Purple Ungu said...

teringat time bjiran ngan kaum cina dulu2
dorang slalu blawan karaoke lagu cina time maghrib huhu

widiea azira said...

kalo sy mmg suke bunyi bising2 mcm tuh..meriah!!!! siyes. .

gades pelik said...

gades suka broom3 kereta kalau nak guna kereta..panas enjin..hik3 xboleh duduk sebelah rumah PM

kim heeruul said...

bunyi weng weng tu gua memey panas..

PutryAin said...

jiran putry sebelah kiri suka mnyebok hal orang.. jiran sebelah kanan kedekut... jiran depan suka begaduh dengan husband die.. huhuhu..

cik najihah said...

tu la kdang2 ase nk baka umah dy pon ade kan hhu

Gadis mutiara_Solehah said...

Em,annoying jiran? Tak kot tapi dulu selalu main baling2x kasut dengan anak jiran sebelah,haha=).. Walau sekarang dah tak bertegur sapa sgt tapi diorang still ok je^^..

fierul said...

seriusly tak pnah ambik kisah pon . blik sy kt blakang . 24 jam dok dlm blik je . psang earphone kt telinga . so sy tak diganggu dan ta mganggu .

simple life .. :)

tpi jgn ikt tau . tak elok .

ieyza afieyna said...

jiran sye xd yg mcm tu.. hik3

anamizu kaito said...

kat felda cik ana pon ade gak yg jns suke dok preng2 pulas minyak motor sekuat hati..bengang je rase..grrrrr~ =P







luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD