PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Cerita hati

Hai pembaca blog PM, kali ni PM nak kongsikan satu lagu. Lagu lama Hafiz Hamidon. Apa apa pun lirik dia menarik minat PM



Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Duka dan ketawa

Dan kini ku mencari
Kalau masih ada kesan
Yang terus tersisa di dada
Pantai permainan

Jalanan yang panjang 
Bersimpang haluan
Bagai pentas luahan rasa
Tiada sempadan

Pada awan biru ku melakar kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Bertebangan jiwa merentasi pelangi

Gerimis menitis gugur membasahi bumi 
Bagai menangisi sebuah cerita hati
Andai kau fahami semua hikayat pendeta
Seribu tahun kau pasti bisa setia ke alam syurga

Mungkin ada esok
tuk ku ukirkan kalimah
Menjadi arca pembuktian
Pengabdian cinta

Part paling PM minat adalah..

Pada awan biru ku melakar kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Bertebangan jiwa merentasi pelangi

PM tak tahu apa istimewanya tapi mungkin ada sesuatu dengan perasaan PM sekarang. Mungkin betul katanya
Mungkin ada esok
tuk ku ukirkan kalimah
Menjadi arca pembuktian
Pengabdian cinta

Mood layan perasaan ...

Mungkin benar tatkala kita kehilangan barulah kita menyedari. Mungkin benar saat kita terluka barulah kita mengerti. Mungkin benar bila kita rasakan rindu yang sangat dalam barulah kita tahu seberapa besar makna dan erti seseorang bagi kita.

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

25 bicara cinta:

Miss Nadya said...

xdapat dengar geram ni..:)

Nisa Greennnpanda said...

fewiiiiiiitttt~...
(apehal dok fewit2 nie?) XP

wah, jiwang la PM nie, hehe.. ^_^
hafiz Hamidun mmg da best~!!

msredcheesecake said...

Jgn sampai terlewat menghargai..... Sayang mak msred.... Hhheee... Tuk mak boleh....

Eyda Syahida said...

Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Duka dan ketawa


oke, aku sedih :/




the easiest thing in life is to love someone BUT the hardest part is finding someone who loves you back :')

Eza Boom Boom :) said...

kita akan lebih menghargai cinta, selepas kehilangannya. Hee. PM, kena la cari dengan orang yang sehati ek..

Miss Purple Ungu said...

mmg betul tu PM
bila sesorg tu dah pergi dr hidup kita baru la kita terasa kan ;)

gades pelik said...

mood jiwang ye PM~~

cik ayuni said...

jarang dgr lagu hafiz hamidun..best jugak::) mksd mendalam

fierul said...

wahhh .. btul la pm sy pnah rase khilangan , saat tluka dan dikala rindu untuk sy ertikan bahawa dia sgt bererti dalm hdup sy :) .

Rosalia said...

ske lgu ni dr dlu smpi skrg :) medalam mksd dia.

acan ketot said...

true....
da hilang bru nk cri....

CikNuwairah said...

best la lagu nih..
tengah menghayati nih..=D

saya cello191 said...

cerita hati..
sukar utk difahami...^^

era kecik said...

:) .. setuju >.<

♥e'in♥ said...

bila org yg penting dlm hidup kite tu xde, baru rase nk hargai..

myr amyra said...

perghhh..jiwang la PM nie.. :)

D'ya Marshmello said...

ececeh jiwangnya die.hargai la dia sbelum tlambat ;) hee slm pekenalan ;)

jemput sinngah ;p

LATEST ENTRY : Kenapa Perlu Salahkan Takdir ?

IsmahFirzanah said...

wah , jiwangnyeee XD

yad'z said...

lagu ni dulu penah jadik kan lagu kat henpon.. huhuhu...........

Miss Nadya said...

blog pm xberat mana pon..:)

Original CikTeddy said...

ok,cik mule mngimbau saat2 lalu..huhu

ieyza afieyna said...

lagu ni selalu dah dgr.. suka lagu ni.. :)

Miss Honeys Hasdi said...

jiwang jer keje dia kn.. but u've very nice voice... ngeee :D #malu den ! hahhaa

anamizu kaito said...

nak in luv with someone mmg sng.. tp nak ade org yg in luv kat kite balik x mudah kan PM :)





luv,
cik ana

Putry said...

best lagu ni.. putry suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD