PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Viral Marketing | Pendamba Mawar

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



 Pendamba teringin plak nak gunakan teknik ni mempromosikan blog pendamba... tapi... pendamba masih tak mampu nak jana idea idea mantap dan bermain ngan SEO..harap harap pendamba dapat meningkatkan tahap penulisan blog pendamba dari masa ke semasa.. Apa itu 'Viral Marketing"?? Ok viral marketing ni salah satu strategi pemasaran  untuk mendatangkan ribuan pengunjung dalam masa yang singkat..

Sebenarnya teknik pemasaran ni da lama digunakan.. tapi sejak dua menjak ni.. pendamba lihat ada beberapa organisasi yang menggunakan kembali cara ni.. *ish dia nak tiru cara pendamba.. macam mana Viral marketing ni berfungsi?? ok.. cam ni... pada pamehatian pendamba la.. style yang digunakan oleh penganjur contest contest di blog menggunakan strategi viral marketing.. mereka mungkin tak sedar..hehe... kenapa pendamba berkata begitu?? anda sedar tak dalam sesuatu contest penganjur tetapkan kita kena tag beberapa orang kawan? yang itu la gaya viral marketing...

Dengan menyebarkan maklumat tentang sesuatu blog kepada orang lain maka traffik sesuatu blog dapat meningkat dengan begitu cepat tanpa memerlukan promosi yang besar... kerana strategi ini menggunakan pihak ketiga dalam penyampaian promosi.. *fuh skema ayat bisnes plak..hehe. dengan cara ni pemilik hanya buat promosi dengan kadar yang rendah sahaja...dan promosi selebihnya akan dibuat oleh pengunjung..

ok la sampai di sini sahaja entri pendamba..kan pendamba melalut term bisnes tak faham plak..hehe.. apa apa pon viral marketing memang menjadi strategi keinginan untuk promosi blog pendamba..sekian..


p/s korang masih ingat tentang Adinda Evans?? ya itu Viral Marketing strategy 

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

1 bicara cinta:

Nizam Ijam said...

segmen baru lagi :) http://www.nizamijam.co.cc/2011/06/segmen-nizam-ijam-anda-pantas-anda-atas.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD