PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Takoyaki Atau Dorayaki | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ahaks.. hai as salam buat pembaca semua..hari ni pendamba agak letih disebabkan persiapan untuk event malam ni...jadi kesempatan ni pendamba nak menulis tentang satu makanan faveret pendamba.. dorayaki pasar malam...ahaks..taw ke? ala bentuk cam kuih yang doraemon suka makan tu..
ok.. cerita nya begini.. tadi pendamba saja lalu kat kedai jual kuih dan kek bagai bagai la.. tiba tiba mata pendamba 'ter'fokus di kuih kesukaan pendamba.. dorayaki pasar malam tu la... tapi.. tanda nama kuih tu diletak kan.. TAKOYAKI.. ops! pendamba musykil..kenapa nama lain.. da ubah nama ker.. pendamba yang agak tak pemalu pun tanye awek kedai tu dan dia kata kuih tu memang nama takoyaki...
bentuk cam ni takoyaki ke??setahu pendamba la takoyaki ni adalah perkataan jepun yang membawa makna bebola sotong..dan bentuk yang biasa dijual cam ni

ha..jadi pendamba pelik la..tapi pendamba beli gak..haha.. teringin oo nak makan..ahaks.. ok la pada pendapat pembaca la..Takoyaki or Dorayaki untuk gambar pertama?.. 
p/s: malam ni agak sibuk..pendamba kena jadi juri pertandingan karaoke..

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

11 bicara cinta:

Ahmad Haziq Azlan said...

sedap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lPr tak makan lagi

Akulah Pak Lan said...

Takoyaki benda paling sedap dalam dunia selepas warna pink

Pendamba Mawar said...

azlan>ngee..sedap2..hehe


pak lan..>yeah.. tapi pink?ahaks

misz athiqah said...

dorayaki!!!!!...sedapyer!!..tapi yg kita selalu beli dia xcam dalam pic tue..huhu...dia xblapis dua..huhu..dia bcantum dan isi dia ada macam2..ada coklat..ada pandan..huhu..tapi sedap!!...hehe..takoyaki mg bebola sotong..myb pkerja kat situ xtau kot..huhu...


salam...jenguk jengah anda di sini....=)

Pendamba Mawar said...

athiqah>itu gambar dari google..:)..mmg sedap..tu la.myb diorang tak taw kot..hehe

NuSaNa NoSa 91 said...

xtau la pendamba.. xpernah pernah mkn benda2 camni.. heee~ ^_^

Pendamba Mawar said...

hihi,..best ooo..cam pau

cunndaa said...

uhhh...lapar nye....^^

Razil Tahir said...

yg atas tue dorayaki...
yg lbwh tue takoyaki...

dua2 sedap! but i like takoyai more!!
sedap!!!

pernah makan okonomiyaki?

fyna said...

erk....sedap tue.
:)

Pendamba Mawar said...

cundaa..>hehe lapar3x

razil>tak pernah lak

fyna>yum3 gitu..ahaks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD