PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Dalam Senyuman Ada Tangisan | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dulu masa pendamba kecik kecik apa saja yang pendamba nak memang pendamba akan dapat.. nak basikal?dapat..nak baju?dapat.. nak teddy bear?dapat..nak pooh?dapat..nak teletubies?dapat..nak apa lagi ya?semua pendamba dapat la..gembira sangat.. sekarang pon..nak motor?dapat..nak kemeja mahal2?dapat..nak gitar?dapat.. nak apa laptop?dapat..handfon?dapat..bband?dapat..semua dapat la..gembira nya  hati..
tapi dalam kegembiraan tu buat pendamba berfikir sejenak macam mana ye bagi mereka yang tak mampu..bukan pendamba menghina..tapi mesti ibu bapa sedih kan bila tak dapat penuhi permintaan anak anak mereka..  tangisan mereka bukan harapan dari ibu bapa mereka..kadang kadang pendamba sedih..apa yang dapat bantu??hurm., 
oh satu lagi semua permintaan pendamba memang ibu bapa pendamba tunaikan.. tapi! bab keluar rumah memang ibu bapa pendamba tegas..pendamba bukan cam remaja seusia pendamba yang lain bebas nak kuar kul berapa nak balik kul berapa.. kebanyakkan pendamba akan keluar bersama ibu bapa pendamba.. tentang gathering yang jemput pendamba..bukan pendamba tak nak pergi.. tapi ibu bapa pendamba yang tak izinkan..berdosa bagi seorang anak jika melanggar cakap ibu bapanya.. maafkan pendamba..pendamba teringin nak jumpa anda semua.. tapi keutamaan ibu bapa pendamba harus pendamba dahulukan..
bersyukur la dengan kehidupan kita sekarang..lebih ramai orang yang kuang dari kita.. jika kita hanya makan nasi berlaukkan kicap..ada insan lain yang tak dapat makan sebutir nasi pun..syukur la padaNya akan kehidupan kita kini..Insyaallah

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

8 bicara cinta:

r-5 said...

sangat suka dengan post ni. :)

Pendamba Mawar said...

terima kasih..:)

Cikgu Suraya said...

suke sebab ade perkataan mawar putih...
sebab sue ni tersangat2 suke mawar putih....ianya suci,indah dan tiada kata2 terbaik untuk mengungkapkan keindahannya selain perkataan subhanallah! :)

Pendamba Mawar said...

hehe..sue mawar putih tu suci lambang keihklasan..:) knapa di situ?sebab menunjukkan keikhlasan saya dalam menulis entri ..

~Kirin Selama Perak~ said...

nice sharing bro.
:)

Pendamba Mawar said...

KSP> thank..terharu beb ko komen entri aku

fyna said...

erk.
fyna pown suke gak...




fyna ade wat contest.
jemputla join.
:)

Pendamba Mawar said...

fyna..insyaallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD