PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Sayang Kucing | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hai As salam... pembaca kenal tak apa dalam gambar tu?anak harimau?ish bukan bukan bukan.. itu anak kucing la... comel kan? pendamba ni boleh la dikategori kan sebagai pencinta kucing walaupun da tak bela kucing sekarang disebabkan beberapa masalah..Pendamba ni pantang tengok kucing yang comel comel mesti nak pi #raba eh silap..nak pergi usap usap belai manja gitu..ahaks.. dapat peluk cium pon jadi la..hahha.. memang gila kucing tol pendamba ni..haha tapi kecewa tengok manusia sekarang..huh!

ramai di kalangan kita yang jenis suka sepak kucing bila kucing tu datang kat meja makan kita terutamanya di kedai kedai makan biasa la..sedih taw pendamba tengok..kucing pon makhluk bernyawa cam kita..ciptaan Allah jgak..kenapa takde sedikit simpati kat kucing..haih..sedih sangat sangat.. apa salahnya hulur sedikit rezeki yang kita hadap kepada kucing yang duk meaow meaow meminta simpati supaya dihulurkan makanan.

pernah tak kita terfikir jika diri kita ni adalah kucing yang sedang meraih simpati di hadapan kita?bukan pendamba nak samakan kita dengan binatang tapi kita semua adalah makluk Allah.. jadi bertimbang rasa la sesama makhluk.. ingat kucing tu tak malu ke nak mintak makan ngan orang..law kita menagih simpati dari orang untuk sesuap makanan apa perasaan kita..sama la ngan kucing..malu taw nak mintak makan ngan orang tapi apakan daya hanya seekor kucing yang tak pandai memasak dan tak diterima berkerja untuk mencari duit membeli makanan..

fikir fikirkan la..anda sayang diri anda.. Anda Cintakan Allah..jadi apa salah nya kita menyintai makhluk ciptaan Nya yang lain juga,,sekian


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

11 bicara cinta:

Syarifah Ashikin said...

saya pun suka kucing gak... dulu pun dikenali pencinta kucing...kalu bilang2 semua kucing yang dipelihara 20 ekor... tapi itu semua dah berlalu... erm sedihnya... byk kucing saya mati di sbbkan terkena racun di kwsan umh.. ada stgh2 jiran x berapa suka kucing.. dia sepak la.. pukul dgn penyapu la.. lepas tu saya jadi mangsa kena sumpah serenah la.. mcm2 lagi la cabran menjaga kucing.. kucing la peneman setia saya waktu tengah tension.. saya luahkan perasaan kat dia... dia mmg memahami apa yg kita cakap tapi dia xleh nak bgitaw kita... dia hanya mencuit dagu kita memberi isyarat... sedihnya teringat bersama kucing... gerak saya bgn sembyg..n mcm2 la kenangan bersama kucing.., xleh di lupakan.. sory bnyk sngt saya komen... terkeluar spontan ..

Pendamba Mawar said...

xde hal sy pon byk nk ceita tentang kucing..tapi takut pembaca bosan..:) terima kasih

tieka said...

suka jugk kucing...tpi xleh nk bela..sbb mak x suka bela kucing..huhuu..

Syarifah Ashikin said...

cerita la... selagi saya masih x tido ni... haahahahhahha....

Pendamba Mawar said...

tieka>hehe.. nanti sy pujuk mak awak.ahaks

syarifah>myb next tyme sy da hidup ngan kucing ni dari kecik..:)

Syarifah Ashikin said...

sama la dengan saya bela kucing masa tu kecik2 lagi.. so skrg dah keje xde masa nk jaga kucing..

Ary ariasputera said...

kucing tu haiwan kesayangan nabi junjungan kita... askum pendamba Malam... nak kod bole.. cuma nak taya.. " PM " tu apa... jangan mara arrr ary tak tahu ni...

Pendamba Mawar said...

syarifah> saya sejak pinddah umah xbela da kucing..sedih.

ary> PM tu private massage ..kt profil saya ada sent mesej..sent chord kat situ la..:)

ajwa said...

Assalam,

Saya pun sangat suka kucing. Bela kucing kena ajar kucing berak kat jamban/lubang tandas cangkung tu. Kalu tak kena sediakan kotak besar dgn tanah dan pasir yg diganti setiap minggu/selang hari. Kalu kucing berak merata2 rumah jiran tetangga itu yg bleh buat perang besar.

Saya tak suka jiran2 yg bela kucing tapi biar najis bersepah kat depan rumah kita, dlm rumah jiran tu pun omak aiii bersepah najis kucing dibiar sana sini. Buruk perangai tuan rumah. Tetamu dtg bertandang pun nak termuntah. Lansung tak jaga kesucian dan kebersihan yg diajar dlm Islam. Macam tuan rumah tak solat...lantai rumah terpalit najis kucing sana sini. errrks!

Pendamba Mawar said...

betul tu.. kucing saya dulu pandai g tandas sendiri..hehe

Syarifah Ashikin said...

owh.. tu la miss nak pelihara kucing la... kucing saya pun pandai g masuk tandas sndiri.. selalu buat dia bantal peluk masa tidur...hahahhahaha.. dia pun manja dgn saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD