PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Kenapa Pilih Mawar | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
hai.. pendamba nak korang amik masa sejenak.. bace entri ni <sini>.. ok sebab ada kaitan ngan entri pendamba ni.. kenapa pilih Mawar?? ya kenapa mawar menjadi pilihan pasangan bercinta atau berkasih sayang.. selepas pendamba termenung berangan angan jap.. pendamba nak kongsikan sesuatu kenapa mawar menjadi pilihan hadiah untuk seorang kekasih kepada kekasihnya
Menurut para penyelidik Jerman, mencium bau-bauan yang kuat, seperti bau bunga mawar, boleh menyegarkan semuladaya ingatan mereka yang mudah lupa.
Para penyelidik itu mendapati bau-bauan boleh merangsang ingatan baru dalam otak manusia semasa mereka tidur.
Laporan penyelidik itu, yang dimuatkan dalam jurnal Science, menarik perhatian bahawa ingatan manusia mulaterbentuk dengan lebih teratur semasa tidur dan unsur rangsangan yang diterima didapati boleh menyegarkan semula laluan ingatan otak.
Dr Jan Born dari Universiti Lubeck di Jerman dan rakan-rakannya mendapatkan 74 sukarelawan untuk ujian ini. Mereka disuruh bermain permainan seperti Concentration, yang memerlukan mereka memandankan objek atau kad dengan menterbalikkan satu objek atau kad sekali saja dalam sesuatu masa.
Selepas satu malam, mereka yang menghidu bau mawar didapati boleh mengingati 97.2 peratus padanan kad dan objek yang mereka cuba ingati sebelum tidur.
Jadi pemilihan tu sesuai la..kerana kekasih nya tidak mahu ingatan pasangan nya cepat lupa pada dirinya.. wah indahnya ciptaan Allah.. dan pemilihan bunga amat bersesuaian dengan tema percintaan walaupun mawar itu berduri... sekian


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

I do I need Iman said...

mawar yg ne lagi banyak duri. hihihih. nice ;) setuju

Pendamba Mawar said...

I do I need Iman banyak duri la yang dicari..ahaks

anamizu said...

cik ana nak mawar putih campur dgn soft pink~!!! hehe







lots of luv:
DIARY-KECILKU

Pendamba Mawar said...

hehe..owh... sy nye nak mawar putih ja

Faiz said...

memang jiwang..tp aku suka..haha..utk hati aku yg tgh gelora nie..

Pendamba Mawar said...

hidup kna gembira jgan tnjuk kesedihan kita sbb itu kelemahan kita

Rozuan Ismail said...

aada maksud beza x bagi mawar merah dengan mawar putih?

mira nasiruddin said...

menarik2... lepas ni sebelum tido ley la cium bau bunga kat lua uma lu (mesti mak ckp mira buang tebiat malam2 buta)

Pendamba Mawar said...

rozuan>ya merah dan putih ada beza nya
merah melambangkan kehangan dan kesungguhan dalam percintaan
manakala putih pula melambangkan kesucian,keihklasan dan kelebutan hati terhadap percintaan..:)

Pendamba Mawar said...

mira>try la..:)...ahaks..cover2 la ckit..haha

bersama kak Es said...

fuyooo..dah ramai pengomen dan follower tuu .. TAHNIAH!!

Pendamba Mawar said...

kak es>komenta kurang la..sedih2

tiQ =) said...

bru nk tnye..haha~

Pendamba Mawar said...

@tiQ =) hohoh da terjawab?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD