PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Cinta Mawar | Mawar Putih

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
sedar tak sedar pendamba telah menemui mawar yang pendamba idamkan..ops itu bukan bicara yang pendamba nak huraikan..pendamba nak berbicara tentang bunga mawar lambang sebuah percintaan.. pendamba rasa semua pembaca setuju kan jika pendamba menyatakan ' Mawar adalah bunga percintaan'.. 
Kenapa mawar dipilih menjadi bunga percintaan? pada pendapat pendamba mawar dipilih kerana sifat bunga mawar itu sendiri.. yang cantik tetapi berduri... duri itu la kecantikkan mawar itu.. pendamba percaya duri itu yang mengekalkan kesegaran mawar itu.. seperti kita tahu warna mawar yang paling popular dalam percintaan adalah putih dan merah.. merah membawa kehangatan dalam perhubungan dan putih melambangkan keikhlasan dan kesucian cinta itu..
Dalam sesuatu perhubungan kita tak kan lari dari masalah dan dugaan.. itu yang pendamba anggapkan duri pada mawar..untuk mendapatkan kuntuman mawar yang cantik kita mesti menghadapi durinya..begitu jua percintaan ..jika kita ingin mengecapi kebahagian dalam percintaan kita kena sabar dan kuat dalam menghadapi dugaan yang mendatang..
kenapa orang tak pilih barang barang seperti cokelat,teddy bear dan sebagai nya sebagai lambang percintaan tapi memilih mawar?.. apa yang pendamba dapat simpulkan... meterial yang disebutkan itu senang untuk diperolehi dan tidak ada kesukaran untuk menyentuhnya.. lain dari mawar..jika kita tersilap, kita akan dilukai durinya... mawar jua akan layu bermakna percintaan jua akan layu?? bunga mawar dapat dijaga ,jadi jagalah ia sebaiknya sehingga ia menghasilkan benih baru.. bergitu jua yang pergi tetap akan pergi tetapi akan wujud sesuatu yang baru dan kehangatan cinta itu akan terus kekal sehingga bila bila..insyaallah

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

9 bicara cinta:

TrigYy said...

faham2.. hhhehe.. mmg btol jugok simbolik mawar ngn cinta mcm mu kabo tu... nice

Pendamba Mawar said...

ahaks..makasih boh..:)

Nurul Husna said...

saya tahu mawar simbolik pada percintaan, tapi saya tak suka bunga mawar, walaupun blog awak nama pendamba mawar but u are not mawar right, entri yg sangat2 puitis. awak suka ya.. :)

Pendamba Mawar said...

saya pendamba... :) hehe..saya suka pembaca suka?ok la..:)

AnakPakZohar said...

hahaha... jiwang.. jiwang.. ehhe

yunZatie said...

saya suka tedibear!

Pendamba Mawar said...

@yunZtedi?apa tu.keke

Pendamba Mawar said...

@yad'z xkn xknal abg

Nazatulwanis said...

moga terus mekar di laman seiring dgn hati pecinta keindahan tnpa memusnahkannya ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD