PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Blogging Itu Seni | Mawar Putih


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

" Blogging Itu Seni "  apa ya kaitan antara blogging dan seni?? dulu masa sekolah tak de la pula Cikgu pendidikan seni ajar blogging dalam kelas dia.. Jadi kenapa sifu pendamba pilih nama ni sebagai nama group bau untuk blogger?? kenapa pendamba tuduh dia?? sebab pendamba taw ni mesti idea dia  ni ..ahaks..ok terus kepada isi utama.. apa kaitan antara blogging dan seni?? Kalau tajuk nya " muzik dan seni " mungkin la ada perhubungan ..  ini " Blogging dan seni " ..tak masuk akal la..

Biar pendamba huraikan secara ringkas.. pendamba sokong blogging merupakan satu bidang kesenian, kenapa? ok secara ringkas nya kita mesti kreatif dalam blog untuk menarik minat orang lain untuk berkunjung... kreatif meupakan salah satu bidang seni *ye ker??ahaks.. kreatif bagaimana dimaksudkan?? kreatif dalam penulisan...juga! kreatif dalam susunatur widget di blog..yeah!.. kenapa? cuba korang cuba masuk blog yang serabut... dan lagi satu blog yang simple..rilex jer..blog mana yang akan korang lepak?? think yourself..

blogging itu seni.. seni dalam cara penyampaian..*ok pendamba tak cukup seni lagi.. macam mana seni dalam penyampaian?ok contohnya, kita semua tahu dalam dunia blog ni ramai yang mengklasifikasikan blogger kepada dua.. newbie dan otai... ok la walaupun pendamba tak setuju..ahaks..  macam mana korang nak bersaing dengan blogger otai yang da ada pembaca setia??berbanding blogger newbie yang belum dikenali? ok tips terbaik yang mampu pendamba berikan adalah ubah cara penyampaian supaya lebih kreatif..bagaimana?? contoh guna kelebihan yang korang ada..korang boleh menyampaikan sesuuatu dalam bentuk karikatur ke video ke..cuba kreatif.. sapa sapa yang ada kelebihan melukis kartun korang boleh buat satu jalan cerita yang menarik untuk menyampaikan point korang.. *ok pendamba tak pandai cam tu

Menurut kata-kata ahli perang China yaitu Tsun Tzu yang mengatakan bahwa perang adalah seni. Karena itu tidak semua taktik perang menghasilkan kemenangan! ..Perang dan blogging adalah sama... motif kita untuk berkongsi cerita.. dan blogger yang dapat menarik minat pembaca itu la kemenangan yang dicari.. Pelbagai taktik?apakah taktik yang pendamba maksudkan.. tentunya pelbagai cara dalam blogging yang kita lakukan untuk mendapat pengunjung dan menambahkan pembaca serta follower blog kita.. contohnya.. ramai blogger menggunakan tektik seperti segmen , contest , giveaway dan pelbagai lagi cara yang dilakukan untuk menarik pengunjung...  kan itu kesenian...bagaimana semua tu boleh mempengaruhi pengunjung untuk datang blog mereka.. mereka kena ada taktik la...promote sana sini..atau menggunakan pendekatan viral marketing..

terakhir dari pendamba ... korang sebagai blogger fiikir fikirkan lah ayat ni sebaik baiknya..semoga dapat meningkat blog korang..
“Good artists copy, great artists steal” Picasso ..sekian

p/s : Jom buat lawatan sambil belajar di sini (seriously bukan churp churp,nuffnang,or says)

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

10 bicara cinta:

I do I need Iman said...

hihihi. mmg berseni care kamu tulis. yeay ;)
bagus

Pendamba Mawar said...

I do I need Iman mekasih komen..sayang lebih2 a kat mawar ahaks

I do I need Iman said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. haru bace.

Pendamba Mawar said...

haru?awat cam plik jer..haha

kim heeruul said...

nice entry..^^
tips nie...^^

ayie said...

seni itu indah..waaa

Pendamba Mawar said...

kim>mmg la tips..:)


ayie>ahaks..betul tu..keindahan itu pnarik

Unknown said...

yeah~~ blogging itu seni!! tapi seni bukan blogging~~ hehe.... well... im a newbie~ ^^

Pendamba Mawar said...

BuD@k B@Ru BL@J@R sy pon newbie ahaks

Ku Azhar said...

btl2!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD