PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Teh Rimau

Hai pembaca blog PM kali ni PM nak mempromosikan satu perkataan yang mungkin asing bagi anda. Tapi tidak pada PM dan KEMBAR PM ni . Kami selalu menggunakan istilah ini dalam perbualan. Jadi sebagai pendahuluan PM nak anda lihat la animasi tak seberapa yang PM da sediakan untuk anda.


PM sering bertanya pada diri ini kenapa plagiarisme ni digelar COPYCAT?? Tidak COPYDUCK ke, COPYCHICKEN ke. Kenapa ye? Ada sesetengah jawapan mengatakan
Sikap kucing yang mudah meniru perbuatan seseorang atau perbuatan ibunya. 
Tapi burung kakak tua lagi hebat, kenapa ye?? Persoalan...

Dah tu Tehrimau tu? Istilah ini PM saja cipta supaya nampak ada keunikkan di situ sesuai la dengan budaya kita di Malaysia ni yang suka minum Teh, dan haiwan melambangkan Malaysia adalah Harimau. Jadi PM sebagai Founder istilah ini menjemput anda. anda dan ANDA untuk sama sama menggunakan istilah ini dalam memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu dalam percakapan seharian kita. Tiada lagi COPYCAT selepas ini, yang bakal kita dengar hanyalah TEHRIMAU.

Yang membawa maksud PLAGIARISME atau menciplak, meniru, sesuatu hasil kerja orang lain. Sekian.. Jom la kita semua kearah satu PM satu budaya, satu istilah untuk semua

Tumpang bertedh untuk klik sini dan sini


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

17 bicara cinta:

Norlida Ramli said...

wah terbaik!
jom nimum teh mlm ni..haha

Norlida Ramli said...

*minum

btw..cantik la animasi tu :)

◕berlygerly◕ said...

creatif ~

Original CikTeddy said...

satu PM woo..huhu ok2,nk gune jugak la..haha

I do I need Iman said...

copycat? hurm. blur blur jap.
hihihi

DiDiE eLa said...

sebut teh..baru teringat nak minu...teh ade lagi..jom pm~ hehe

buleh guna nieh...tigertea~hehehe

NiaLidia. said...

err tapi tak dikira mcm merosakkan bahasa ke sbb teh rimau tu mmg tak wujud pun dalam kamus kan,? huhu sorry asking

nurul diana said...

comell kucing tu , hehehe

SAIFUL ANUAR BAHARUDIN said...

teh rimau?? cam pelik pulak dengar

jom late night supper sambil pekena teh secawan... hehehe

Selendang Merah said...

jom2 pm kita mulakan tearimau..hehe.bawu lah ganas..:D

kim heeruul said...

tehrimau yerk..keh keh keh

NURULSYAZWANI BINTI ROSLI said...

perghh.. terbaik ar pm!!
btw, kte blum sehat lg.

Nerdy Zuera said...

pelik .
tpi martabatkan bahasa melayu.

ieyza afieyna said...

meow... hwhw..

aah.. ieyza pun tertanya..knapa copy cat kn.. sian kucing, x bersalah pun.. hehe

Wan Nurul Zur Ain Bt Wan Din said...

ok pas ni tak nak gune copycat dh..nak gune tehrimau plakkk

Diyana Ali said...

tak paham sgt sebenarnyaa. hehe

Ca Cik Duyung said...

lepas ni kalo nampak org guna mesti dia kenal ngan pm..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD