PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Cantiknya awak, geram saya

Hai pembaca blog PM, isu panas?isu hangat? budaya remaja masa kini? kali ini izinkan PM berbicara soal cantik, dari perspektif rupa dan fizikal. Kebanyakkan remaja kini terlalu obses pada kecantikkan luaran hinggakan sanggup menghabiskan duit untuk mendapatkan kecantikkan yang diimpikan. Berbalik soal ini pasti ramai yang sedar bila mereka telah mendapatkan rupa rizikal yang mereka impikan, pastinya mereka akan cuba mempamerkan aset yang mereka miliki.

Dan lebih utama, PM akan berbicara mengenai wanita, perempuan dan gadis diluar sana. Ini sekadar pandangan mata nakal PM. Ye la PM lelaki kan takkan nak usha lelaki. Harap semua dapat terima dengan terbuka pandangan PM mengenai kecantikkan wanita sekarang. Terpulang jika anda menilai PM sebagai lelaki yang suka melihat pada perempuan. Tapi mungkin berguna untuk awak ni. Salah satu hobi PM adalah melihat gelagat manusia. sebab tu cita cita PM yang sebenarnya adalah Penganalisis pemasaran.

Menjadi budaya remaja kini bila memiliki rupa yang cantik sikit ,mula la nak tunjukkan segala aset yang anda meliki kepada orang ramai. Contohnya masa PM bercuti di Kuala Lumpur PM dapat lihat betapa murahnya nilai remaja sekarang. Kuar di tempat orang, pakai baju tanpa lengan, cantik orangnya tapi sayanglah sebab macam tu, berkawan plak dengan lelaki yang da macam apa sorang sorang. Bertindik sana sini. Ini ke bakal pemimpin masa hadapan?

Itu belum lagi perempuan yang pakai yang tak terdedah tapi ketat. Apa faedahnya korang pakai ketat ketat? tak rimas ker? kalau baju tu pakai hingga nampak bentuk badan baik tak payah pakai baju. Tak boleh nak salahkan lelaki yang tengok anda bagai harimau nak terkam mangsa, tapi cuba fikir anda sendiri, pakaian aku ke yang menarik mereka untuk melihat? apa gunanya aku bagi orang ramai tengok aku secara percuma? Mesti ramai perempuan akan bidas PM mengatakan, "ala kalau lelaki tu tundukkan pandangan mesti takde pape" . Jawapan PM manusia mana tak mahu melihat "kecantikkan"?

Pakaian sekarang pun PM dah klasifikasikan sebagai masalah sosial utama negara kita sekarang, sejujurnya ramai remaja yang dah hanyut dalam dunia fesyen sekarang hinggakan lupa apa sebenarnya apa maksud BERPAKAIAN. Sejujurnya PM bukan la baik sangat tengok perempuan pakai seksi sampai berpaling muka seperti Rasulullah SAW yang berpaling muka selepas kaki seorang bidadari terselak semasa berebut ingin menyambut roh pejuang Islam yang mati syahid dalam peperangan menentang musuh Islam. PM tengok je kalau perempuan yang pakai ketat seksi. Tapi kasihan la pada diorang, orang ramai dapat menjamah tubuh badan mereka secara percuma. 

Kata Mat Luthfi cantik itu sesuatu yang subjektif, kata PM plak kecantikkan dalaman iaitu pada hati akan menzahirkan kecantikkan pada luaran. jadi fikir fikirkan lah. sekian

boleh bantu PM untuk klik >SINI<

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

14 bicara cinta:

NURULSYAZWANI BINTI ROSLI said...

cantik budi menghias peribadi. kan PM??

nurul diana said...

cntik diluar tp kalo dlmnnye tak x de gune

Fazi Isma said...

topik yg menarik PM... alhamdulillah =)

robowtasmara said...

sedih tgk gelagat mnusia zmn skrg, tskk

Azmi Khan said...

situasi :

perempuan 1 : perempuan yg tutup aurat dgn sempurna belum tentu baik dan masuk syurga.

Perempuan 2 : Betul tu tp klau yg baik tp tak tutup aurat masuk mana? jawab dlm hati je sbb sy dah tahu jwpnnye.....

|||Renung2kan dan selamat beramal|||

..cik gugu.. said...

seksa dennn menengoknye...

PutryAin said...

pm putry sokong... betul kata pm... pakai seksi2 untuk ape?? zaman skng style dh macam2... kalau dinasihat kate kite tak up to date.. huhhhh

Zana said...

Yee betol tuu , nak pilih baju pon susah , semua tecik2 jee . Alhamdulillah hingga hari nie Ana just pakai baju kurung je kalu nak kuar muehehehe

aisyah ecah said...

betul kata abg PM tu..org pompuan skang ni nak tunjuk kecantikan dorang je..pakaian dh xksah asalkan orang dpat tgok kecantikan dye 2..mulala nk pakai baju yg terdedah sana sini...(baju takcukup kain)....lebih baik pakai baju kurung..sejuk je mata memandang,,, :D

Eza Boom Boom :) said...

kecantikan tu hanya dapat dinilai oleh orang yang menghargai erti kecantikan. Perkataan dan perbuatan juga asset penting untuk mencantikkan peribadi :). Good entry bro. ^_^

Original CikTeddy said...

rmai btol blogger ckp psal cantik hari ni..huhu
neway,nsihat yg bgus encik kekasih^^

Honey Kumicky said...

dunia makin nak akhir zaman...

Honey mcm trasa la tp xpa...nga beubah ke arah yg lbh baik...

ira shera said...

betul3~ sokong 100%.. sebenarnye wanita tak perlu lah nak berpurdah ,berjubah bagai.. hanya memakai pakaian yang longgar dan bertudung menutup dada sudah cukup..

Nisa Greennnpanda said...

xsuke gak pmpuan camtue, huhu~..
thanks for reminding ye PM.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD