PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Penangan Bangsa Melayu Mat Rempit

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Entri kali ni saya nak mngutarakan isu mat rempit! mat rempit atau sesetengah paggil mat motor memng dianggap masalah bagi kita semua..terutamanya malam minggu...  Itu tak termasuk lagi kes2 lain yang mereka terlibat contohnya pukul orang,rompak,rogol..

Kenapa semua ini berlaku??kenapa berlaku pada bngsa melayu??kenapa dalam berita hanya mat rempit melayu yang dituju??knapa tidak bangsa lain??persoalan ini tiba2 muncul dalam benak pikiran saya.apa sebenarnya tujuan mat rempit ni??
Seingat saya la masa saya kecil,kes2 mat rempit ni tak da la plak..kes rogol pon tak banyak..apatah lagi kes 'kekah' dan video lucah.. tapi sekarang?gelagat mat2 rempit makin menjadi2...macam2 da yang dilakukan oleh penguatkuasa tapi diorang tak takut pon undang2 ni..motor diorang laju nak heran apa ngan polis,..
apa punca nya semua ni??nak salahkan siapa???ibu bapa??guru??pemimpin??kawan??saya raca baik salahkan diri sendiri...merempit takde faedahnya,,law da 'sangap' nak race join la yang sah..jadi pelumba dalm trak..itu masyuk gak duit..
apa2 pon saya nak pesan ni...bukan semua rider itu mat rempit taw..kasihan saya tengok..orang yang naik motor pon da dianggap rempit..sy pon rider la! tak rempit pon... 
itu j la saya nak tulis..saya harap kes rempit ni akan berkurangan pada masa hadapan..sekian

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

5 bicara cinta:

Anonymous said...

betul-betul..kadang -kadang atok2 yang bawak moto pun die kate mt rempit...huhuhu...singgah and follow u..=)

Pendamba Mawar said...

terima kasih..btul tu...tu tak termasuk pakcik2 nk pi surau tyme maghrib or isya...depa kata mat rempit gak..hehe.. ok saya pon da follow awak balik..:)

bersama kak Es said...

kebanyakan berkurang bila dah x-siden, hilang kaki, kawan mati depan mata, baru lah diorg sedar dan takut.

camne nak pimpin negara ?

Pendamba Mawar said...

tu la.. tapi ada jgak segelintir bkata..hidup mati di tngan tuhan..nak takut apa? itu la saya tak faham,,diorang memng tak takut apa y mereka buat

Hun_eyes said...

TQ :)

Eh anis pon merempit jugak.. Alamakkk camne nie.. hihihi :D:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD