PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Penangan Bangsa Melayu Pemandu bas Ekspress


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pada entri kali ini saya nak mngutarakan isu Pemandu bas ekspress.. ada sesiapa tak kenal bas ekspress???



 Kenapa saya pilih isu pemandu bas ekspress??kenapa tak pilih pemandu teksi jer?pemandu feri ker? Sebb nya sekarang ni statistik kemalangan melibatkan bas ekspress meningkat..takut  saya dibuatnya...

Kenapa terjadinya perkara seperti itu??ada yang salahkan bas,ada yang salahkan struktur jalan raya, dan tak kurang yang mnyalahkan sikap PEMANDU itu sendiri!..pada pendapat saya la ketiga2 faktor ni mmg punca kemalangan berlaku..

TAPI! Faktor utama bagi saya adalah sikap pemandu itu sendiri..Pendamba mawar kenapa nak salahkan pemandu?kasihan diorang taw..

 berdasarkan pengalaman saya budak terengganu yang pernah belajar di Penang ni...uih anda semua tahu kan jalan yang dilalui jika dari Terengganu nk ke Penang.. Gaung!! Bas plak waktu malam jer...pengalaman saya 3 tahun di sana..ulang alik naik bas ekspress..fuh mngucap pnjang law melalui kawasan gaung tu..Bas bukan nak perlahan ..makin laju ada la..itu tak termasuk memotong lori2 besar lagi...mengucap pnjang saya dibuat nya..

Saya tak nak salahkan perkerjaan Pemandu Bas Ekspress.tapi beringat la law memandu..banyak nyawa yang berada dalam tangan seorang pemandu bas ekpress..

Saya syorkan seorang penguatkuasa berada dalam bas..baru diorang bawak perlahan..hehe

Itu j la entri saya buat masa ni..sekian..

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

2 bicara cinta:

Azlan The Type Writer said...

pemandu bas tambang pob lebih kurang....
teringat taun 2009 dulu...
naik bas kamunting ke parit buntar.
pergh...
laju macam F1 wo~~~~

F A I Z said...

hehe...diorang nak keja masa tu..takpon diorang dlu bekas pelumba f1..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD