PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Kajian Mengatakan Orang Asli TERPANDAI di DUNIA

Dua orang pemuda sedang menikmati makanan disebuah Restoran, kerana menghadiri seminar Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan seorang wakil dari Pemuda orang Asli. Mari kita ikuti perbualan antara Pemuda Bandar dan Pemuda Orang Asli ini.




P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya pengotor!

P.Bandar : Eh ! kenapa pulak?


P.Asli : Yelah,1.orang bandar suka makan ayam kg, ayam kg suka makan sepatu manusia, 2.orang bandar suka makan lembu, lembu suka makan rumput yang tumbuh merata-rata bercampur dgn segala macam najis dan dipijak-pijak manusia. tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang ‘terbang’ sahaja. jadi, kebersihannya terjamin. Contohnya; Orang Asli suka makan monyet, monyet makan buah-buahan,Orang Asli suka makan Tupai, Tupai makan buah-buahan, Orang Asli suka makan burung, Burung pun suka makan buah-buahan.


P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir macamana nak kenakan Pemuda Asli yg angkuh itu. Lalu Pemuda Bandar punbertanya,”Oh! orang-orang awak suka makan jenis yg ‘terbang’ ajelah ye..? Kalau macam tu ‘HELIKOPTER’


makan tak?”.

P.Asli : Terbang tak?

P.Bandar : Oh terbang….

P.Asli : Makan sikit-sikit!


Moral of the story : Kalau dah bodoh jangan sombong. Kalau dah bodoh jangan belagak pandai.


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

0 bicara cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD