PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Janji Lelaki Vs Perempuan


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

pendamba nak menyentuh sikit bab janji berjanji... biasa nya siapa yang suka menabur janji?? dan siapa pula yang suka memungkiri janji.. rata2 statistik analisis yang pernah dijalankan mengatakan bahawa lelaki adalah golongan yang selalu memungkiri janji...



betul kah? kenapa tak kata perempuan..pendamba tak memihak kepada sesiapa..cuma cuba kita renungkan kenapa... mengapa terjadi hal bgini...salah kita sendiri?atau orang lain 

Berdasarkan pengalaman seorang perempuan mengatakan die bebrapa kali ditipu oleh janji2 terutama lelaki yang macho,hencem,kacak,kaya..die sendiri mngatakan die mudah cair dengan lelaki cam tu..rasanya bukan dia jer kot..setiap wanita mahukan yang terbaik tapi berhati2 la... jgan mnilai seseorang daripada luaran..

pada kaum lelaki pulak jgan kita menabur janji jika kita tidak yakin kita dapat menunaikan nya..pendamba bukan berpesan pada sesiapa..pendamba cuma memperingati diri pendamba sendiri

dan sesungguhnya orang yang memungkiri janji ni tergolong dalam golongan orang2 munafik...sepeti yang tertulis di dalam hadis

"Jika diberikan sesuatu amanah dia cabulinya, jika dia bercakap dia berdusta, jika dia berjanji dia memungkirinya dan jika dia bertelingkah dia celupar."
sabda Nabi s.a.w..

berhati-hati jika kita ingin melafazkan janji pada seseorang
ikhlas Pendambamawar

THANKS FOR READING ♥ COMMENT

11 bicara cinta:

Shairazi Saidin said...

Perempuan pun, apa kurangnye kann.. :)

HOT | Konsert Percuma Super Junior di Malaysia

yad'z said...

same jek.. laki dan perempuan.. dah fitrah manusia suka berjanji susah nak ditepati.. huhu.. (^_^)

amirah syahida said...

jangan salahkan pompuan jer kan,laki pun same..fitrah kut :)

F A I Z said...

shairazi,yad'z,amirah syahida..yer saya tak mnyalahkan mana2 pihak..kesalahan dan kelemahan ada pada diri masing2...cuma sy nak tegaskan tentang janji..:)

アヌム ちゃん~~ said...

tak kesah pomp or laki.jgn sesekali mungkir janji kecuali ada reason kukuh la kan..

F A I Z said...

law reason tu kukuh takpe la...ni takde aral apa janji xdtepati

MiSzy DiaN said...

susah kalu daa sekali ckp jnji, kena sentiasa tepati~ better jangan berjanji if tahu diri sndiri nda mampu utk menunaikan jnji tersebut..

F A I Z said...

miszy Dian btul tu. nak bjanji ngan seseorang susa ..jadi hati2 ngan tingkah laku...jga tutur kata...:)

kim heeruul said...

aku paling menyampah janji manis...
=.='
penah terkene kat aku..

F A I Z said...

tu ar pasal...nak salah siapa aku pon tak tahu,..sabar j la kim heeruul

areef sha said...

Tp kn perempuan akn cuba mnutupi kesalahan sendiri or mungkiri janji pasti dgn mngatakn tu adalah takdir la ktentuanNya la(tk smua prempuan mcm tu)..ape boleh buat kn,tu la prempuan..akal pendek,dinyatakn dlm alquran✌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD