PENDAMBAMAWAR BACK IN 2019

Aku Dia & Blogging

Romantis itu ada ukurannya

hai pembaca blog PM lama betul tak berbicara, eh semalam update? itu sekadar paste lirik lagu yang PM minat je. kali ni PM ingin berbicara mengenai soal romantis. Bagaimana nak kenali lelaki yang romantis? Bagi PM nak mendapatkan seorang lelaki yang romantis sebenarnya sangat susah, adakalanya sangat senang. ha! sesetengah lelaki suka memndamkan apa yang mereka impikan, apa perasaan mereka pada seseorang. Macam PM la. Korang mesti cakap, 'adus PM sebelum sebelum ni entri ko da tulis ko jatuh cinta la apa la rindu la, sembunyi apa cam tu.' dan jawapan PM , awak tahu pada siapa saya tujukan? .

Bila berbicara mengenai perkataan romantis pasti ramai yang mahukan pasangan hidup yang mempunyai jiwa romantis ni kan? kita tertumpu kepada lelaki la yang romantis. kalau rupa kacak, berharta sikit tambahan romantis, memang akan menjadi jejaka idama melaya la dia. jom kita bicara sikit sikit berkenaan romantis.
Lelaki yang suka menghadiahkan bunga ni seorang yang romantik? padangan anda kaum wanita? Bagi PM lelaki yang selalu menghadiahkan bunga ni bukan lah seorang yang romantik. Sekadar membeli bunga di kedai dan hulurkan pada anda. Kalau begitu untunglah pemilik kedai bunga. senang betul nak jadi romantik, pergi kedai beli bungan da hulur. 

Lelaki yang selalu menuturkan kata kata manis? pandangan anda kaum wanita? "sweettalker' terbahagi kepada dua, satu yang berniat untuk mencairkan hati seorang perempuan kemudian mempermainkan hatinya, yang kedua lelaki yang sememangnya berbicara dari luahan hatinya. Jadi nasihat PM berhati hati bila berhadapan dengan lelaki seperti ini. Mungkin ada di sesetengah nya yang menggunakan taktik ini untuk tujuan yang tak betul. Romantis dari sudut bicara? akan memberikan dua impak.. negatif dan positif.

Lelaki yang selalu ajak keluar bersama (kapel) ? pandangan anda kaum wanita? ' romantik nya mereka berdua, selalu bersama sama gi makan, gi shopping, gi kelas. romantiknya.' hey itu bukan romantik, itu mengambil kesempatan. tak perlu la nak 24jam bersama sama kalau berkapel tu. Bagi PM kalau dia romantik, dia akan jaga pasangan dia dan takkan melekat berdua 24 jam.

Lelaki romantis bila dia sanggup berhenti main game kerana kekasihnya? pandangan kaum wanita? ha ini belum romantis. Yang lebih romantis bila lelaki tu berhenti mesej kekasihnya bila ibu bapanya meminta dia melakukan sesuatu. itu la lelaki yang romantis kerana patuh pada bicara ibu bapanya.

banyak lagi ciri ciri lelaki romantis yang tidak pendamba berkongsi.Bukan berniat memburukkan kaum sendiri, tapi supaya anda kaum wanita lebih berhati hati supaya tidak menyalahkan semua lelaki jika sesuatu berlaku pada anda. apa apa pun nasihat PM, rupa bukanlah segalanya hati itu lebih penting, luaran bukan penilai dalaman..berhati hati menyerahkan hati.sekian


THANKS FOR READING ♥ COMMENT

16 bicara cinta:

Cik Asma BLuppy said...

kalu kena pada tempat nya, surely romantik gile! hoho..

p/s: tukar header ag? jealous betol. nak tempah ngan pm aci x? hehehe

Lea Isnawi said...

lelaki romantik kalo suka nyanyi kat sy setiap malam

hehehe



psstt asal mcm ada byk typo je

Nisa Greennnpanda said...

owh, camtue eh, hehe..
alamak.. kne ati2 ngan sweet talker aa nmpknye, huhu~...

AnakPakZohar said...

saya mahu suami yang romantissss... weeee~

msredcheesecake said...

lelaki romantik bagi saya adalah lelaki yg tahu macamana nak buat saya tersenyum....

Putry said...

pm putry dulu masa kat kolej selalu dapat bunga... memng die tak romantic pun.. betoi la kata pm tuuu.. hukhuk... Tp x nk la romantic2 rimas.. baik yang sempoi je...

kim heeruul said...

kalau dgn girl gua memey susah nak romantik .. kah kah kah..
benda tu tak penting pon.

Miss Butterfly said...

lelaki yang menyanyi untuk girl itu romantik. hikhik

Hun_eyes said...

Hurmm.. romantis ker??

CikTeddyCorner said...

lelaki romantis bile slalu ade untuk shaye..hik3

Miss Purple Ungu said...

suka lelaki yg romantis tp yg bertempat la hehe :)

mas saari said...

romantik sangat pun saya tak suka, romantik sikit2 oklah! janji ada masa dia bersikap romantik..

Falling . said...

romantik itu subjektif kan ..

sy beruntung sbb dy romantik .. hehe *tetiba ;)

Unknown said...

adakah Pm ada ciri-ciri romantik? apapun, syurga lelaki kat tapak kaki mak. ^_^ ;)

Kelip Kelip Comel said...

salam singgah.. dynadyyn.blogspot.com

anamizu said...

moge2 cik ana dpt yg romantik la nanti..fuhhhhh~ hehe






luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2019PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD