PENJENAMAAN SEMULA BLOG PENDAMBA MAWAR

PRINCESS WIDIEA AZIRA

Aku jumpa Lailatul Qadar

Hai , nampaknya masih ada yang baca blog PM ye.alhamdulillah la sebab masih ada yang ngat kat PM ni ha. #ces padahal da inform kenkawan  blog da bukak..hahaha. Raya semakin tiba ,tatkala semua penduduk yang berpuasa sibuk untuk menyediakan persiapan raya PM maih lagi statik tidak memeli sebarang keperluan untuk raya. Saat semua orang sibuk membeli pakaian raya, PM masih dibuai mimpi dalam bulan ramadhan. Lailatul qada? PM nak kongsikan satu cerita mengenai malam penuh barakah.

seorang lelaki, yang pergi ke masjid utuk mendengar ceramah berkaitan lailatul qadar, diteliti apa yang diutarakan oleh ustaz mengenai malaikat yang turun ke bumi untuk mengaminkan doa insan yang beramal, pokok sujud ke bumi dan kubah sujud ke bumi. jelas apa yang difahami olehnya berlainan dengan apa yang diceritakan oleh ustaz.

Tiba pada suatu malam malam terakhir ramadhan beliau baru pulang dari membeli belah, ketika melalui sebuah surau, tiba tiba beliau terlihat kubah sebuah masjid menyentuh bumi, lantas dengan sepantas kilat beliau bergegas ke dalam masjid tersebut untuk menunaikan segala amalan sunat yang dilakukan.

keesokkan harinya dengan bangga dia memberitahu kepada kawan kawan nya di pejabat bahawa mereka semua rugi kerana "semalam " adalah lailatul qadar, dengan kehairanan kawan - kawannya bertanya "macam mana ko tahu?" dengan penuh kenyakinan beliau menjawab " aku nampak kubah masjid sujud ke bumi". Dengan serta kedengaran gelak tawa penuh hilai dri teman temannya itu, sambil menepuk bahu beliau " lain kali rajin la sikit untuk jengah ke masjid ye, kubah tu da tiga hari duk "sujud" ke bumi, JKR yang sujudkan.. Dengan muka merah padam beliau meninggalkan kawannya - kawannya. Moral yang PM nak sampaikan beribadah la dengan ikhlas, jangan jadi seorang yang hanya beribdah dalam kesusahan sahaja..

sekian.
rindu nak komen blog ni  Princess
THANKS FOR READING ♥ COMMENT

9 bicara cinta:

wanda said...

hihikkss...JKR punya keje yekk..adoyaii

ascil.punye.lah said...

hahaahhaha kelakar lah.tu lahhh selalu tak pergi masjid,cemtu lah jadinya.

hai PM!lama tak update.

ChEnTA LiEYza said...

hehehe...lawak lah.. btw..btol kata PM... ibadah ikhlas kerana Allah... even susah dan senang... owezz ingt Allah...

Gugu Suseno said...

UNTUNGLAH JMPE .. BHAHAHA .. LEN KLI KNE RJIN G MJID .

O CIKTEDDY said...

lorh..xpe la at least dpt gak pahala die buat solat sunat bagai =D

Edy Fee said...

JKR upenye.igt betul2

Cik Asma BLuppy said...

eh hai...
:p

Lyza Qayudonajew said...

Muahahahahah . adik jumpa bintang di atas langit :P

Nisa Greennnpanda said...

hehe.. klakar lak crite tue.. XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
PRIVACY POLICY ©2011PENDAMBA MAWAR ALL RIGHT RESERVED -- COPYRIGHT NOTICE BY PENDAMBAMAWAR | YOUR DASHBOARD